Izdevniecības “Rīgas Viļņi” izdevumi starp 2020. gada veiksmīgākajiem un ienesīgākajiem preses izdevumiem
“Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumu balvas.
Bizness un ekonomika
2021. gada 9. jūnijs, 19:55

Izdevniecības “Rīgas Viļņi” izdevumi starp 2020. gada veiksmīgākajiem un ienesīgākajiem preses izdevumiem

Jauns.lv

9. jūnijā ikgadējā Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā “Preses Dienas” vadošie preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi “Narvesen” un “Preses Serviss” sveica Latvijas iedzīvotāju 2020. gadā iecienītākos un pirktākos preses izdevumus.

“Preses Serviss” nominācijā “Ienesīgākais žurnāls kategorijā “Aktualitātes”” par uzvarētāju kļuvis ir SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevums “Kas Jauns”. Žurnāls “Kas Jauns” ir arī starp līderiem “Narvesen” preses balvas nominācijā “Visvairāk pārdotais nedēļas ZIŅU izdevums”.

“Preses Serviss” nominācijā “Ienesīgākā TV programma” pirmās divas vietas – SIA “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumiem: topa līderis ir “Rīgas Viļņi”, tam seko “Laimīgā Programma”. Arī “Narvesen” nominācijā “Visvairāk pārdotais IZKLAIDES izdevums” uzvarētāju trijniekā iekļuvuši “Laimīgā Programma” un “Rīgas Viļņi”.

Veiksmīgs gads bijis arī “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdevumam “100 Labi padomi Par Veselību” - balva nominācijā “Ienesīgākais izdevums kategorijā “Debija””.

Savukārt “Izdevniecība Rīgas Viļņi” izdotā “Patiesā Dzīve” ierindojusies līderu pulkā “Narvesen” Preses balvas 2020 nominācijā “Visvairāk pārdotais SIEVIEŠU nedēļas un divu nedēļu izdevums”.

“2020. gads daudzās tirdzniecības nozarēs ir ieviesis korekcijas epidemioloģisko ierobežojumu dēļ, bet, pateicoties Latvijas izdevēju neatlaidībai, preses izdevumus bija iespējams iegādāties visu laiku. Iknedēļas laikrakstu, krustvārdu mīklu, bērnu un jauniešu izdevumu kategorijās vērojams pat neliels apgrozījuma pieaugums. Pavisam niecīgs pārdošanas samazinājums ir reģionālajiem izdevumiem, mājas un dārza kategorijai, kā arī TV programmām. Pandēmijas laikā, kad daudzi uzturējās ārpus galvaspilsētas, bija vērojams preses pārdošanas apjomu samazinājums Rīgā, bet ārpus Rīgas veikalos žurnālu un avīžu pirkšanas paradumi nemainījās. Pandēmijas otrā viļņa laikā esam sasnieguši augstākos pārdošanas koeficienta rādījumus uz 100 pircējiem: ja pirms pandēmijas katrs astotais pirka presi “Narvesen” tirdzniecības vietās, šobrīd šis rādītājs ir uzlabojies par 2,5%, un visaugstākā šī konversija ir reģionu kioskos un tradicionālajos veikalos, kur preses izdevumus attiecīgi iegādājas pat katrs trešais un ceturtais pircējs,” stāsta “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Šogad “Narvesen” nominācijās izmaiņu nav – apbalvoti labākie izdevumi dažādās kategorijās, ņemot vērā gada laikā pārdoto eksemplāru skaitu. Savukārt “Preses Serviss” pirmo reizi apbalvoja izdevumus nevis pēc periodiskuma, bet izvēlējās lielākās preses izdevumu kategorijas, kuras pircējiem veikalos ir šķitušas visinteresantākās. Tas skaidrojams ar to, ka gadu gaitā ir samazinājušies dienas laikrakstu pārdošanas apjomi un salīdzinoši nedaudz izdevumu iznāk ar periodiskumu reizi divās nedēļās. Toties pēdējos gados ļoti nozīmīgi preses izdevumi tiek izdoti reizi divos mēnešos vai retāk, jo aizvien vairāk lasītāju interesē konkrētas tēmas, tāpēc tiek izdoti daudzi žurnālu speciālizdevumi un pielikumi.

“Latvijā vērojama tendence augt pieprasījumam pēc izdevumiem, kas ne tikai apmierina mūsu nepieciešamību pēc informācijas, bet arī ļauj izkopt savas zināšanas, hobijus vai saturīgi pavadīt brīvo laiku. Būtiski audzis pieprasījums pēc specializētajiem izdevumiem – dažādu žurnālu pielikumiem, kas veltīti noteiktai aktuālai tēmai, apkopojot informāciju koncentrētā veidā: kā uzturēt vai iekopt dārzu, pagatavot interesantus ēdienus utt. Šādu speciālizdevumu tirāžas un pieprasījums pēc tiem ir būtiski lielāks par regulāro žurnālu tirāžām, kas liecina, ka cilvēki daudz labprātāk izvēlas saņemt informāciju koncentrētā veidā, izvairoties no visa liekā, bet ikdienā uzzināt aktualitātes digitāli, par to nemaksājot papildus,” stāsta Dace Dovidena.

“Preses servisa” nosauktā lielākā kategorija ir “aktualitātes” – tās gluži nav jaunākās ziņas, kas atrodamas internetā, bet drīzāk informācija, komentāri, analīze. Latvijai raksturīga īpatnība – latvieši vairāk lasa žurnālu formāta izdevumus A4 formātā, savukārt krievvalodīgie lasītāji izvēlas avīžu formāta A3 laikrakstus.

Interests fakts - neraugoties uz 10 gadu senām prognozēm, ka televīzijas programmas izzudīs un nevienam nebūs vajadzīgas, tie joprojām ir vieni no populārākajiem izdevumiem, kurus pērk tirdzniecības vietās.

“Narvesen” balvas tika pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus un ņemot vērā nopirkto eksemplāru skaitu “Narvesen” tīklā 2020. gadā. Savukārt “Preses Servisa” balvas piešķirtas, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu 2020. gadā visā preses tirgū Latvijā.