Auto un tehnoloģijas
2021. gada 28. aprīlis, 07:42

Auto ziņas: cilvēki grib ietaupīt. Arī uz bremzēm

Auto ziņas

Jauns.lv

Ar bremzēm joki ir mazi. Ielaista slimība var maksāt dzīvību. Bremzes ir arī tāds automašīnas mezgls, kur ielaisti defekti drīz viena rada citus. Konsultē Oļegs Trofimovs, Karlo Motors auto mehāniķis.

“Cilvēks parasti pieiet pie mašīnas, paskatās, viss kārtībā. Uzlikas ir biezas var droši braukt. Bet atbraucot uz servisu, ko mēs redzam? Bremžu diski no ārpuses izskatās diezgan labi. Bet kad tos noņem un apgriež otrādi, mēs redzam, ka bremzēšanas virsma ir samazinājusies. Tie ir sarūsējuši un bremzēšanas daļa atdalās nost. Tas ir tāpēc, ka no mitruma, sāļiem un ķīmijas uzbriest kluču turētāji un iespiež klučus. Tie vairs nestaigā un nebremzē,” tā Trofimovs.

“Kad bremžu uzlika ir ieķīlējusies, tā visu laiku silst. Uz šīs uzlikas var redzēt, ka darba virsma sāk atdalīties no pamata. Vienā brīdī tā atdalās un aiziet prom. Sākas bremzēšana ar metālu pa metālu. Var beigties slikti ja detaļa ieiet starp disku un turētāju. Ja tas notiek ātrumā,varat iedomāties, kas notiek, ja tu brauc 100 km/h un pēkšņi nobremzē viens rats,” norāda Karlo Motors mehāniķis.

Lai tā neatgadītos, nepieciešams veikt bremžu profilaksi. Tas jādara biežāk nekā maina bremžu uzlikas, vēlams reizi sezonā vai vismaz reizi gadā.

“Pirmais ko ieteiktu, iziet bremžu stendu.”

Stends uzreiz parāda bremžu spēku sadalījumu un problemātiskos riteņus. Jāatceras, ka bremžu mehānismi atrodas ļoti nepievilcīgā vietā - tuvu ceļam, netīrumiem un citām neveselīgām substancēm.

“Suportiem plaisā putekļu sargi, aizsarggumijas tur tiek sāls un smiltis un noķīlē visu mehānismu. Labākajā gadījumā tev vienkārši karsīs bremzes, jo uzlika neies prom. Sliktākajā vispār nevarēsi sabremzēties,” stāsta Oļegs Trofimovs.

Automobilis uz pacēlāja nav īpaši piemeklēts. Vai spēkrati arī bremzēm tik bēdīgā stāvoklī trāpās bieži?

“Diezgan bieži, Tas viss maksā cilvēki grib ietaupīt. Tāpēc viņi mēģina braukt līdz pēdējam.”

Protams, katrai detaļai ir savs resurss. Tomēr no bremzēm tiešā veidā atkarīga mūsu veselība un varbūt pat dzīvība.

Secinājumi

Ieteikums, braukt uz servisu savlaicīgi. Atbraucot savlaicīgi, tu konstatē vienu problēmu, to var saremontēt un tas nemaksās “miljonu”. Ja tu atbrauc uz servisu vienu reizi divos gados, var gadīties, ka jāremontē pusmašīna.