Auto ziņas: nākotnes auto Toyota Mirai:, kas ir "zaļāks" par klasiskajiem elektrovāģiem
Šoreiz TV Auto ziņas izmēģināja īpašu glaunu un tehnoloģiski reti sastopamu auto. Toyota Mirai, kas darbojas ar ūdeņradi.
Tādu automašīnu pasaulē joprojām ir ļoti maz. Mirai faktiski ir elektromobilis, kas saņem enerģiju no fuel cell jeb degvielas šūnu elektroķīmiskā ģeneratora. Ūdeņradis šajā gadījumā ir enerģijas nesējs, nevis degviela, jo netiek sadedzināts, bet kalpo kā reaģents elektrības radīšanai. To saspiestā veidā uzglabā trīs balonos Mirai grīdā. Vienreiz uzpildīts automobilis spēj veikt līdz 650 km.
“Var teikt, ka Toyota Mirai "vaipo", jo no apakšas nāk ārā tvaiks. Tas notiek katru reizi, kad mašīnu izslēdz vai piespiedu kārtā ar pogu salonā,” stāsta Normunds Avotiņš.
Toyota Mirai faktiski ir bezizmešu auto, jo vienīgais, kas nāk no tā ārā, ir ūdens. Toyota apgalvo, ka sistēmā būs pilnībā funkcionāla arī mīnus 30 grādu temperatūrā.
“Runā, ka jaunais Mirai esot būvēts uz Lexus LS bāzes. Tas ir viņu vislielākais sedans. Spriežot pēc ādas sēdekļiem un citām ekstrām, šis ir ļoti lepns Mirai. Izrādās, ka citu īsti arī nav. Toyota piedāvā divas komplektācijas Premium un Ambassador. Maksā Mirai aptuveni tikpat cik jaunākie elektromobiļi - 67 500 eiro.”
“Mazliet par skaitļiem. Kāda ir Mirai jauda? 182 zirgspēki, kas man neko neizsaka. Galvenais kā iet un cik tālu iet? Par "cik tālu" mēs tā kā tikām skaidrībā, par "kā iet?".... nu, ar to arī viss ir labi, lai gan pēc papīriem ir 9 sekundes tāpat kā tur tam vecajam "bembim".
Subjektīvi braukšana šķiet tāda pati kā ar lielu elektromobili - klusa, plūdena un veikla. Ūdeņražas automašīnas Latvijā pagaidām nav pielīdzinātas īstiem elektromobiļiem. Tām nedod numurus ar ziliem burtiem, un man jāstāv sastrēgumā, jo nedrīkstu braukt pa sabiedriskā transporta joslu.“
Toyota Mirai patēriņš ir 0,8 kg saspiesta ūdeņraža uz 100 km. Nākamais jautājums, cik tas maksā? Tas atkarīgs no ūdeņražas cenas. Mūsu vienīgajā stacijā kilograms maksā 11 eiro plus PVN. Ūdeņraža auto maksimālais ātrums ir nedaudz lielāks nekā elektromobilim. Ja brauc ar Mirai uz Vāciju, var traukties arī pa autobāni. Un Vācijā ir daudz ūdeņraža staciju.
Secinājumi
Atcerēsimies, kā mums gāja ar Toyota hibrīdiem. Kad viņi to visu uzsāka, tad bija gandrīz vienīgie. Pārējie paskatījās, pasmējās, ko jūs tur ar to elektrību, re, kur dīzelis un benzīns, tur ir īstais spēks. Kur esam šodien, gan jau būsit pamanījuši. Tā kā nesakiet ne pieci, ka pēc gadiem desmit vai vairāk tas pats notiks ar ūdeņraža automašīnām.