Auto ziņas: BMW M440i pirmais tests
Ļaudīm visā plašajā pasaulē ir papilnam dažādu ticējumu. Kas jādara gada sākumā, lai tas izdotos bagātīgs un veiksmīgs? Mums TV Autoziņās ir ticējums, ka jaunajā gadā vajag iebraukt ar kaut ko patiesi jaudīgu, un tad viss izdosies. Jautājums - ar ko? Kāpēc, lai tas nebūtu automobilis ar divām durvīm un kādiem 400 zirgspēkiem? Jautrs "bembis" pieaugušiem cilvēkiem. BMW M440i xdrive pirmais tests.
Nu labi - 374. Tāda ir jaunās BMW M440i jauda, ko ieplānots kontrolēt ar visu riteņu piedziņu standartā. Jaunais četrinieks ir garāks, platāks un pat augstāks, nekā bija pirms septiņiem gadiem, un tam ir arī lielāka un platāka riteņu bāze. Šis apstāklis sola vairāk vietas aizmugurē un augstāku taisnvirziena noturību. Tā arī ir - 4. sērijas Coupe faktiski jau ir tikpat liela kā desmit gadus vecs 6. sērijas BMW. Durvis ir tik platas, ka drošības jostu pasniedz mehāniski izbīdāma roka.
Līdz brīdim, kad parādīsies jaunais M4, šis ir jaudīgākais 4. sērijas BMW. Paskatīsimies, ko tas spēj.
“Salons drīzāk ir izmeklēti lietišķs nekā supersportisks, un mats matā atspoguļo jauno 3. sēriju. Tikai sēdekļi ir vēl zemāki, bet vējstikls - daudz slīpāks. M pakotne un ekstras piešķir noskaņu, taču jaudas atraisīšanai jāsaspaida īstās pogas. Šādās automašīnās vajag izmantot braukšanas režīmus. Ja tos neliek lietā, kāda jēga bija pirkt tik dārgu un jaudīgu automašīnu?” vaicā Normunds Avotiņš.
Standarta režīms ir Comfort, kam seko Sport, Sport+ un Individual. Tā normāli, ja gribas asi braukt, ir Sport+ un uzreiz arī laba skaņa. Kā sacīkšu automašīnai.
Auto ir vēl viens režīms, kāda citiem nav. Tas saucas Sprint, pieejams tikai ar Steptronic Sport pārnesumkārbu, un aktivizējams ilgāk paturot kreiso zemstūres lāpstiņu.
Jocīga radiatora reste? Vieglais hibrīds? Tas viss momentā aizmirstas tiklīdz liekam sešcilindru turbodzinējam strādāt. Tam ir par gandrīz piecdesmit zirgspēkiem vairāk nekā iepriekšējam 440, 500 ņūtonmetru grieze kā dīzelim un četrarpus sekunžu paātrinājums līdz simtam - tikai nedaudz vairāk nekā gaidāmajam M4. Manuālā režīmā automāts ļauj motoru griezt līdz 6800 apgriezieniem. Ja līdz tam nepaspējāt paveikt, ko iecerējuši, nepaveiksit nekad.
Parastā M piekare ir standartā, taču tā nenogurdina ar pārlieku cietību, toties prasmīgi ierobežo sasvēršanos līkumos.
Secinājumi
M440 ir jautrs "bembis" pieaugušiem cilvēkiem. Tādiem, kas zina, ko grib, māk braukt un kam tās naudiņas tā vairāk. Pilnpiedziņa šādai automašīnai piešķir papildus dimensiju. Īstie pūristi rauks degunu un teiks, ka tādai mašīnai vajag atstāt klasisko piedziņu. Kaut kur varu piekrist, taču jāsaprot, ka ar šādām automašīnām brauks visdažādākie cilvēki. Turklāt M440 kļuvis par tādu gran turismo nevis sporta automašīnu. Tā atstāta vieta jaunajam M4.