Atklāj "Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvlaukumu
FOTO: atklāj "Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvlaukumu
Šodien oficiāli atklāja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu, informēja būvsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.
"Rail Baltica" projekta īstenotāji Latvijā - Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", kā arī "BeReRix" un uzraugošie starptautiskie inženieri "Egis-Deutche Bahn", iepazinās ar sagatavoto būvlaukumu un darba organizāciju Rīgas Centrālā mezgla izbūvei, sveica būvnieku komandu ar darba sākumu un uzvilka par būvniecību atbildīgo organizāciju karogus, tā simboliski atklājot būvlaukumu.
"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla pirmie būvdarbi notiks laukumā starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un Satiksmes ministrijas ēku, un gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu. Būvlaukuma norobežošana un iekārtošana, kā arī pirmie darbi sākās jau 17.novembrī.
Paredzēts, ka visu darbu izpildes laiku Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.
Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas un Covid-19 izplatības risku dēļ vizīte būvlaukumā norisinājās ļoti šaurā lokā.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.