Lidosta "Rīga" plāno tērēt 4,5 miljonus eiro bagāžas apkalpošanas infrastruktūras uzlabošanai
foto: Paula Čurkste/LETA
Bagāžas apstrādes sistēmas piegādi un uzstādīšanu, tostarp testēšanu un personāla apmācību piegādātājam būs jāveic deviņu mēnešu laikā.
Bizness un ekonomika

Lidosta "Rīga" plāno tērēt 4,5 miljonus eiro bagāžas apkalpošanas infrastruktūras uzlabošanai

Jauns.lv / LETA

VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" plāno par 4,5 miljoniem eiro uzlabot bagāžas apkalpošanas infrastruktūru, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Lidosta "Rīga" izsludinājusi sarunu procedūru par bagāžas apkalpošanas infrastruktūras uzlabošanu. Paredzamā līgumcena ir 4,5 miljoni eiro. Termiņš piedāvājumu iesniegšanai ir 25.septembris.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka plānotais iepirkuma līguma spēkā stāšanās laiks ir šā gada decembrī. Bagāžas apstrādes sistēmas piegādi un uzstādīšanu, tostarp testēšanu un personāla apmācību piegādātājam būs jāveic deviņu mēnešu laikā no dienas, kad lidosta "Rīga" pieprasīs veikt infrastruktūras piegādi un uzstādīšanu.

Ņemot vērā, ka iepirkuma izsludināšanas dienā lidostai "Rīga" nav zināms bagāžas apstrādes sistēmas darbības nodrošināšanai nepieciešamo trešā standarta sprāgstvielu atklāšanas sistēmas (EDS) iekārtu piegādes laiks, pieprasījums veikt sistēmas piegādi un uzstādīšanu var tikt nosūtīts piegādātājam jebkurā brīdī, no 2021.gada 1.jūlija līdz 2022.gada 1.septembrim. Pēc bagāžas apstrādes sistēmas pieņemšanas jānodrošina tās tehniskās uzturēšanas pakalpojumi 24 mēnešu periodā, bet konkrēts termiņš tiks norādīts iepirkuma otrajā kārtā.

Iepirkuma nolikums paredz, ka kandidātam pēdējo triju gadu laikā un 2020.gadā līdz pieteikuma iesniegšanas brīdim ir pieredze vismaz divos līdzīgos bagāžas apstrādes sistēmas ieviešanas projektos lidostā. Bagāžas apstrādes sistēmas ieviešanas pieredzē ietilpst kāpurķēžu šķirošanas līniju un šķirošanas programmatūras ieviešana, konveijeru līniju un šķirošanas vietu (piestātņu vai karuseļu) piegāde un uzstādīšana, kā arī sistēmas kļūmju uzraudzības programmatūras ieviešana. Vismaz vienam no atbilstošajiem projektiem projekta izmaksas ir vismaz trīs miljoni eiro.

Tāpat kandidātam pēdējo triju gadu laikā un šogad jābūt pieredzei bagāžas apkalpošanas sistēmas tehniskās apkalpošanas un atbalsta nodrošināšanā vismaz divās lidostās. Vismaz vienai no uzturētajām un atbalstītajām atbilstošajām bagāžas apkalpošanas sistēmām jāietver vismaz divas kāpurķēžu šķirošanas līnijas un vismaz divas šķirošanas vietas - piestātnes vai karuseļi.

Pērn lidosta "Rīga" apkalpoja 7,798 miljonus pasažieru, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2018.gadā, savukārt šogad pirmajā pusgadā - 1,32 miljonus pasažieru, kas ir par 62,9% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.