Pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem
foto: Shutterstock
PTAC vadītāja arī atzīst, ka izpratne par finanšu jautājumiem pēdējā laikā nav būtiski augusi.
Bizness un ekonomika

Pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem

Kas Jauns Avīze

Ārkārtējās situācijas laikā pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem, atklāj Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

Intervijā Latvijas Radio viņa stāsta, ka iedzīvotāji vērsušies PTAC, uzskatot, ka krīzes laikā parādi nebūtu jāpiedzen, ka šāda rīcība no komersantu puses ir neētiska.

“Daudziem cilvēkiem šobrīd ir īpaši grūti, bet, ja vēl prasa atmaksāt parādus, kas jau tiek kavēti, tad viņi jūtas neapmierināti. Pamatā parāda piedziņas pakalpojums cilvēkiem bieži vien ir nesaprotams, tostarp cilvēki nesaprot, ka par parāda piedziņu ir jāmaksā papildus,” teic Vītoliņa.

Vienlaikus viņa uzsver, ka parāda piedzinējiem iespēju robežās ārkārtējās situācijas laikā vajadzētu dot iespēju atmaksāt parādus ilgākā termiņā.

“Parādi neapšaubāmi ir jāmaksā, un krīzes laiks nav izņēmums, bet, ja cilvēks tiešām konkrētajā brīdī samaksāt nevar, ir jāvēršas pie parāda piedzinēja un šis jautājums jārisina,” saka Vītoliņa, piebilstot, ka arī ārpus krīzes viena no pamata problēmām, kāpēc sākas vēl lielākas problēmas, ir tas, ka parādnieki nerunā, bet slēpjas.

PTAC vadītāja arī atzīst, ka izpratne par finanšu jautājumiem pēdējā laikā nav būtiski augusi. Piemēram, ārkārtējās situācijas laikā daudzi kredītņēmēji vēlas kredītbrīvdienas, taču ne visi saprot, ko tas nozīmē, tostarp nav informēti, ka aizdevums jebkurā gadījumā vēlāk būs jāatmaksā un kredītbrīvdienu laikā ir jāmaksā procenti.

PTAC rīcībā pagaidām nav datu, vai ārkārtējās situācijas laikā palielinās izsniegto ātro kredītu apmērs.