Aptauja: pusei Latvijas iedzīvotāju maizes izvēlē būtiska ir cena
Izvēloties veikalā maizi, 51% Latvijas iedzīvotāju būtiska ir tās cena, liecina maizes ražotāja "Latvijas maiznieks" sadarbībā ar pētījumu centru "Norstat" veiktā aptauja.
Aptaujā noskaidrojies, ka 56% respondentu maizes izvēles būtiskākais faktors ir, vai tā ražota Latvijā. Jo vecāks respondents, jo šis uzstādījums kļūst arvien svarīgāks. Otrs būtiskākais kritērijs ir cena, tam seko maizes forma - 37%, iepakojuma lielums - 32%, šķiedrvielu daudzums maizē - 30%, bet ceturtdaļai aptaujāto svarīga bijis arī tas, vai šī maize pieejama par akcijas cenu. Tikmēr 19% būtisks ir cukura daudzums maizē.
Sievietēm šķiedrvielu daudzums maizē rūp divtik vairāk nekā vīriešiem - 40% pret 19%. Sievietēm arī vairāk nekā vīriešiem rūp cukura daudzums maizē - šim faktoram uzmanību pievērš 24% sieviešu un 14% vīriešu.
Vairums jeb 91% Latvijas iedzīvotāju maizi ēd vairākas reizes nedēļā vai katru dienu, bet vien 1% iedzīvotāju maizi neēd vispār.
Atbildot uz jautājumu, kādas formas maizi cilvēki pērk parasti, 88% atbildēja, ka sagrieztu, bet 11% - kukulī, sagrieztu.
Vairums jeb 83% respondentu maizi pērk pārtikas veikalos, 12% - mazajos piemājas veikalos.
Tāpat aptaujā noskaidrojies, ka puse jeb 50% respondentu maizi piekož maltītes laikā, bet 46% parasti ēd sviestmaizes. No tiem aptaujātajiem, kas gatavo sviestmaizes, 40% to dara vairākas reizes nedēļā.
Mazāk nekā puse jeb 45% aptaujāto sviestmaizes gatavo tikai sev, 35% - gan sev gan tuviniekiem. Tāpat noskaidrojies, ka 73% respondentu sviestmaizes ēd brokastīs, 13% - starp ēdienreizēm, 5% - pusdienās, pa 4% - vakariņās un launagā.
Kā biežāk uz maizes liktās sastāvdaļas aptaujātie cilvēki minējuši sieru (86% aptaujāto), desu (66%) un sviestu (61%).
Top trīs pieprasītākās maizes ir rudzu maize, visbiežāk ar dabīgo ieraugu, plaucējumu, rupjiem rudzu miltiem (31%), sēklu maize (28%) un baltmaize (18%), kam seko saldskābmaize (9%) un tostermize.
No aptaujātajiem 41% par veselīgāko uzskata rudzu maizi, 28% - sēklu maizi, 10% - bezrauga maizi.
Aptauja tika organizēta tiešsaistē šā gada maijā, aptaujājot 504 iedzīvotājus 18-74 gadu vecumā.