foto: LETA
Darbu "Lidostas satiksmē" atstājis direktors Sergejs Boiko
Pasažieru reģistrācija lidojumam "Starptautiskajā lidostā "Rīga"".
Tūrisms
2019. gada 5. marts, 18:27

Darbu "Lidostas satiksmē" atstājis direktors Sergejs Boiko

Jauns.lv / LETA

Pilnsabiedrības "Lidostas satiksme", kuras mērķis ir pilnveidot pasažieru un transporta plūsmu pie starptautiskās lidostas "Rīga", direktors Sergejs Boiko atstājis amatu pēc savstarpējas vienošanās, pastāstīja pilnsabiedrības pārstāvis Jānis Basevičs.

Boiko darbu uzņēmumā pārtraucis ceturtdien, 28.februārī.

Jautāts, kāpēc Boiko atstājis amatu, Basevičs sacīja, ka ir noslēgusies pilnsabiedrības darbības pirmā fāze un pamatlietas īstenotas. "Pamatlietas ir izdarītas - lidostā ir ieviesta satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēma, starp taksometru kompānijām konfliktu vairs nav, kā arī pasažieru sūdzību praktiski vairs nav," skaidroja Basevičs.

Savukārt uz jautājumu, kad pilnsabiedrībai varētu tikt iecelts jauns direktors, Basevičs teica, ka tas vēl nav zināms. Par jaunā direktora iecelšanu lemts akcionāru sapulcē.

Vienlaikus Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" iepriekš vēstīja, ka pie Rīgas lidostas neoficiāli ir izveidota sistēma, kuras ietvaros šajā vietā atļauts strādāt konkrētiem taksometru vadītājiem, par šo iespēju maksājot 150-200 eiro.

Raidījums, kā vienu no galvenajiem šajā sistēmā minēja vairāku bijušo taksometru uzņēmumu īpašnieku un pašreizējo Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības vadītāju Genādiju Aksjonovu, bet kā vienu no, iespējams, iesaistītajām personām minēja Boiko, kurš, pēc raidījuma rīcībā esošās informācijas, regulāri lidostā tiekoties ar Aksjonovu uz pusdienām vai uz kafiju.

Starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte aģentūrai LETA norādīja, ka lidosta vērsīs "Lidostas satiksmes" uzmanību uz to, ka nav pieļaujamas šādas aizdomas par dalību iespējamās nelikumīgās darbībās.

Viņa arī norādīja, ka lidosta kā pasūtītājs var izvērtēt "Lidostas satiksmes" veikumu tās darbības pirmajos trijos mēnešos, proti, kas ir paveikts un kā tas atbilst plānotajam satiksmes organizācijas ieviešanā, taču lidosta nevar vērtēt uzņēmuma darbinieka iespējamu saistību ar nelikumībām vai maksājumiem taksometru nozarē. "Mēs nevaram vērtēt uzņēmuma darbinieka iespējamo saistību ar kādām nelikumībām vai maksājumiem taksometru nozarē," teica Karnīte, piebilstot, ka tas ir tiesībsargājošo iestāžu uzdevums.

"Lidosta rūpīgi seko līdzi pilnsabiedrības darbībai plānoto satiksmes organizācijas izmaiņu ieviešanā, bet pagaidām vēl grūti spriest par rezultātu, jo viņi strādā tikai kopš decembra," piebilda Karnīte.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka "Lidostas satiksme" tika izveidota 2018.gada decembrī, kad arī sāka vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā.

Tostarp no 13.decembra mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas "P1" autostāvvietas "B" brauktuvē, lai uzlabotu gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļautu sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

"Lidostas satiksme" uzvarēja starptautiskās lidostas "Rīga" atklātajā konkursā "Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi "VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" teritorijā un tās īstenošanu". Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Nākamajos vienotās satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas ieviešanas posmos paredzēts sakārtot automašīnu plūsmu un novietošanu termināļa izlidošanas zonā uz piebraucamās rampas, kā arī regulāro autobusu satiksmes organizāciju lidostas teritorijā.

"Lidostas satiksme" apvieno trīs transporta nozares uzņēmumus - transporta un pasažieru pārvadājumu uzņēmumu SIA "Skanste", satiksmes plānošanas un ceļu projektēšanas uzņēmumu SIA CBF "Ļ-KO", kā arī transporta nozares uzņēmumu SIA "Port&Trans".