Tuvākajā laikā varētu celties daudzu iecienītā "Borjomi" minerālūdens cena
foto: Ieva Leiniša/LETA
Minerālūdens "Borjomi".
Bizness un ekonomika

Tuvākajā laikā varētu celties daudzu iecienītā "Borjomi" minerālūdens cena

Jauns.lv

Mazumtirdzniecības veikalu tīkls SIA "Maxima Latvija" pārtraucis sadarbību ar Gruzijas minerālūdens "Borjomi" piegādātāju, informēja uzņēmumā.

Ņemot vērā minēto, "Maxima Latvija" veikalos varētu iztrūkt minētā zīmola produkcija, līdz ar to pircējiem tiks piedāvātas citas Gruzijas minerālūdens alternatīvas.

Tiek prognozēts, ka līdz ar "Borjomi" zīmola produkcijas iztrūkumu "Maxima Latvija" tirdzniecības tīklā, pārskatāmā nākotnē ir iespējams "Borjomi" minerālūdens cenu kāpums tirgū.

"Maxima Latvija" komercdirektors Viktors Troicins norādīja, ka šā gada sākumā "Maxima Latvija" veikalos daļai produktu tika samazinātas cenas, kas ietvēra kompleksu pasākumu kopumu, tostarp, uzņēmuma procesu efektivitātes uzlabošanai. "Mēs saprotam un respektējam, ka ne visi piegādātāji spēs nodrošināt atbilstošu piedāvājumu. Mēs esam spējuši operatīvi atrast risinājumu, turpinot pircējiem nodrošināt citu Gruzijas minerālūdeni – "Nabehlavi". Tajā pašā laikā ceram, ka drīzumā tomēr izdosies rast kompromisu un atjaunot sadarbību ar "Borjomi", jo tas ir viens no iecienītākajiem Gruzijas produktiem pircēju vidū," sacīja Troicins.

Mazumtirdzniecības veikalu tīkla "Rimi Latvia" kategoriju departamenta direktors Milans Blūms norādīja, ka "Borjomi" minerālūdens piegādātājs ir ilggadējs "Rimi Latvia" partneris, ar kuru sadarbību nākotnē plānots turpināt attīstīt. "Sadarbību (..) nekādā gadījumā neplānojam pārtraukt. (..) Mēs pret saviem pircējiem un partneriem izturamies ar cieņu un izvēlamies tādus sadarbības principus, ar kuriem būtu iespējams darboties ilgtermiņā, ne tikai vienas akcijas ietvaros," sacīja Blūms.

Vienlaikus taujāts par iespējamām "Borjomi" cenu svārstībām tirgū pēc tam, kad "Maxima Latvija" veikalos minerālūdens tirgošana tiks pārtraukta, "Rimi Latvia" kategoriju departamenta direktors atzina, ka cenu līmenis tirgū ir mainīgs, ko ietekmē arī tirgus dalībnieku aktivitātes, taču patlaban runāt par cenu kāpumu virs vidējā līmeņa viņa ieskatā nav pamata.

Ar "Borjomi" pārstāvjiem pagaidām nav izdevies sazināties.

"Maxima Latvija" apgrozījums 2016.gadā bija 694 miljoni eiro, kas ir par 0,7% vairāk nekā 2015.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 37,5% un bija 11,98 miljoni eiro.

"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija. Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido triju formātu 154 veikali - 126 "Maxima X", 24 "Maxima XX" un četri "Maxima XXX" veikali -, kas atrodas 46 apdzīvotās vietās Latvijā.