Autotransporta direkcijas sagatavoto 10 gadu plānu Sabiedriskā transporta padome neatbalsta
Sabiedriskā transporta padome (STP) piektdien nav varējusi vienoties par atbalstu Autotransporta direkcijas (ATD) izstrādāto sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu reģionālajā maršrutu tīklā laika periodā no 2021.gada līdz 2031.gadam.
Padome gan lēma, ka tuvākajā laikā būtu jāspēj vienoties par ATD izstrādāto koncepciju.
ATD galvenais maršrutu tīkla plānotājs Jānis Lagzdons sēdē informēja, ka ATD koncepcija sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanā periodā no 2021.gada līdz 2031.gadam paredz 17 lotes. Atkarībā no lotēs iekļautajiem sadarbības reģioniem to apmēri maršrutu tīklā ir no 2,4 miljoniem kilometru līdz 6,2 miljoniem kilometru lotē.
Kopējā maršrutu tīkla kilometrāža plānota 72,4 miljonu kilometru garumā, kas ir mazāk par patlaban esošajiem gandrīz 80 miljoniem kilometru.
STP padomes locekļiem, kuri pārstāv plānošanas reģionus, bija vairākas iebildes, kuru dēļ padome kopumā nevarēja vienoties par atbalstu ATD izstrādātajai koncepcijai.
Plānošanas reģionu pārstāvji iebilda lotēs iekļauto sadarbības reģionu izkārtojumam. Tāpat STP padomē ietilpstošie plānošanas reģionu pārstāvji pauda uzskatu, ka ATD ir jāsniedz detalizēta informācija ar aprēķiniem, kas attiecas uz dažādām izmaksām.
ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš teica, ka ir daži lielumi, par kuru izmaksām sniegt detalizētu informāciju patlaban ir ļoti sarežģīti. Piemēram, patlaban esot diezgan sarežģīti prognozēt degvielas cenas, kas ir viens no pārvadātāju biznesu būtiski ietekmējošiem faktoriem.
Savukārt sadarbības reģioni ir tikai viens no punktiem plānā, ko izvērtēt. Turklāt to izveidē ATD speciālisti ir ņēmuši vērā vairākus būtiskus faktorus, piemēram, kopējo kilometrāžu, iedzīvotāju blīvumu. Tāpat šāds sadarbības reģionu sadalījums, ko piedāvā ATD, ir veidots, lai veicinātu konkurenci un radītu iespējas sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīties arī mazākiem reģionu pārvadātājiem.
STP vienojās, ka šī jautājuma izskatīšana varētu notikt 13.martā, kad paredzēta ATD un STP pārstāvju tikšanās, kuras laikā iesaistītās puses skaidros savas iebildes un argumentus.
Kā ziņots, ATD izstrādājusi sabiedriskā transporta attīstības koncepciju nākamajai desmitgadei, kas paredz uzlabot pasažieru pārvadājumu kvalitāti, drošību un ērtības. Pārvadātāju konkursu plānots izsludināt 2019.gadā.