Amerikas latvieši Latvijā plāno sākt alus tirdzniecību
Vairākiem Amerikas latviešiem piederošā alus darītava "Blue Hill Brewery" (BHB) plāno sākt alus tirdzniecību Latvijā.
Kā biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" sacīja "BHB" pārdošanas vadītājs un līdzīpašnieks Pēteris Auģis, alus darītava sasniegusi alus izlaidi aptuveni 8000 litri mēnesī un sākusi alus ražošanu pudelēs, tādejādi nostājoties uz izdzīvošanas takas asajā konkurencē starp desmitiem mikrobrūžiem reģionālā un simtiem šādu uzņēmumu visu ASV līmenī.
"BHB" tālākajos plānos ietilpst pašiem savas brūža ēkas uzcelšana (patlaban kompānija nomā platību ar līgumu, kas beigsies pēc dažiem gadiem), savas "India Pale Ale" šķirnes brūvējuma piegādāšana pircējiem Latvijā un, iespējams, spirtotu dzērienu ražošanas sākšana.
Auģis skaidro, ka "India Pale Ale" savu nosaukumu ieguvis no ilgi saglabājama alus receptes, pēc kuras brūvēja alu pārvadāšanai no Anglijas uz tobrīd britu impērijai piederošo koloniju - Indiju.
2008.gadā dibinātais "BHB" pēc brūvēšanas līnijas palaišanas komercražošanā 2009.gada pavasarī vairāk nekā simts klientu - galvenokārt Bostonas apkaimes krogus un restorānus, kas pērk izlejamo alu mucās, bet kopš pudeļu alus ražošanas sākšanas, klientu vidū ir arī alkoholisko dzērienu tirgotavas.
"Mums ir labas iestrādes ar vienu no štata lielākajiem alkohola tirgotāju tīkliem "Blanchards" un mēs strādājam ar dabisko pārtikas lielveikalu tīklu "Whole Foods", kurš trīs savos veikalos nolēmis tirgot alkoholiskus dzērienus. Daudz mūsu pūļu tiek veltītas šo "package store" [amerikāņu žargons, kas nozīmē šņabja bode] tirgus apguvei," sacīja Auģis.
Otrs, viņaprāt, veiksmīgs mārketinga paņēmiens esot mazā brūža tūres ar lūgtiem viesiem, kur var apskatīt alus ražošanas procesu, malkot svaigi brūvētu alu un nopirkt dažādus "BHB" suvenīrus - glāzes un t-kreklus. Dažus brūža apmeklējumus palīdzējuši sarīkot Bostonas apkaimes latvieši, un vienā šāda grupā arī bijis kāds alus brūvētājs no Latvijas.
"Rīkojam arī pāris pasākumus vācu "Oktoberfest" garā, bet mums arī ir padomā dažos krogos ierosināt vasaras alus svētku svinēšanu," Auģis sacīja.
Vaicāts par tālākas nākotnes ieceri ražot spirtotus dzērienus, Auģis norāda, ka daži mikrobrūži jau gājuši šo ceļu, blakus ierobežotas pieejamības alus zīmolam arī sākot ražot ekskluzīvu viskiju vai degvīnu.
BHB ir ģimenes, draugu un agrāko darba kolēģu citās nozarēs kopdarbs. Ar BHB galveno brūvēšanas meistaru Andri Veidi Auģis iepazinies strādājot kopā celtniecībā, tāpat arī ar citu līdzīpašnieku, ASV latvieti, kas piestrādāja būvobjektos kā students un tagad ir jurists un augsta līmeņa vadītājs kādā starptautiskajā uzņēmumā ar pieredzi Latvijā un Austrumeiropā.
No BHB telpām netālu esošais "Blue Hill" jeb tulkojumā no angļu valodas Zilais kalns, pēc ir aptuveni Gaiziņa lieluma kalns vairāku pakalnu grēdā dienvidos no Bostonas ar dažām slēpošanas trasēm un dabas pastaigu takām. Tas ir pazīstams atpūtas objekts apkaimē, tādēļ Auģis uzskata, ka vārda iekļaušanai "BHB" nosaukumā un zīmolā ir ar pozitīvām asociācijām. Par BHB saikni ar Latvijas Zilo kalnu bijušais galdnieks un būvuzņēmējs saka, ka neesot par to domājis.
Auģis ar vecāko brāli uzauguši pēckara latviešu bēgļu ģimenē. Tēvs nomira 1964.gadā, atstājot abus vēl mazus zēnus. Brāļi jau agrā jaunībā sāka strādāt Bostonas apkaimes latviešu celtniecības uzņēmumos, bet Jānis 1982. gadā dibināja apsardzes firmu, kas šobrīd nodarbina ap 80 strādājošos.