Par 600 miljoniem latu novērtē kulta spēles "Angry Birds" ražotāju
Somijas uzņēmums "Rovio Entertainment Oy", kas attīstījis "nikno putnu" spēli "Angry Birds" mobilajiem telefoniem, varētu būt 1,2 miljardus ASV dolāru (600 miljonus latu) vērts, raksta biznesa ziņu aģentūra "Bloomberg".
"Angry Birds" spēlē, ar katapultu metot dažāda lieluma putnus pret ļaunajām cūkām, kas cenšas zagt putnu olas un tās paslēpt nocietinājumos, kurus spēlētājs "bombardē" ar putniem, lai tās atpestītu. Maijā interneta portālos ziņoja, ka spēle lejuplādēta 200 miljonus reižu, bet 11.augustā, savā oficiālā blogā ziņojot par "Angry Birds" izplatīšanu jaunajā sociālajā tīklā "Google+", "Rovio" informēja, ka skaits sasniedzis 300 miljonus.
Spēles gaitā, attīstot savas iemaņas putna mešanā, spēlētāji iegūst punktus un panākumus (jaunas īpašas spējas) un savu veiksmi spēlējot var salīdzināt ar citiem spēlētājiem. Spēlei ir aptuveni 120 dažādi līmeņi, kur parādās arvien sarežģītāki cūku nocietinājumi un slēptuves, kas jāsagrauj ar iespējami maz putnu šāviņu.
Par nelielās kompānijas, kas radījusi ļoti populāro spēli, kopīgo iespējamo tirgus vērtību liecinot kāda vārdā nenosaukta stratēģiskā investora piedāvājums pirkt "Rovio" kapitāla daļas, raksta "Bloomberg", atsaucoties uz diviem avotiem, kas esot labi informēti par it kā lielas "izklaides nozares" kompānijas sarunām ar "Rovio". Investors, visticamāk, nepirks visu kompāniju, bet cena, kas tiekot apspriesta par zināmu daļu pirkšanu, ļauj aprēķināt "Rovio" vērtību kopumā.
"Bloomberg" pārstāsta kāda analītiķa minējumus, ka iespējamais investors varētu būt spēļu attīstītājs "Electronic Arts", cita spēļu kompānija "Zynga" vai izklaides industrijas koncerns "Walt Disney". Aģentūra norāda, ka "Rovio" vajadzīgs jauns finansējums, lai tālāk attīstītu jaunus produktus, kas saistīti ar "Angry Birds" zīmolu, tostarp plīša leļļu pārdošanu Ķīnā un filmas uzņemšanu par "nikniem putniem".
"Rovio", kas atrodas Somijas pilsētā Espū, dibināta 2003.gadā kā spēļu attīstītāja mobilajiem telefoniem. Uzņēmumā strādā ap 50 personu, bet mājaslapā teikts, ka "Rovio" ir aptuveni 40 vakances dažāda veida IT un mārketinga speciālistiem.