„Latvijas dzelzceļš” kļūst par ceturto lielāko dzelzceļa kravu pārvadātāju Eiropā
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) šogad desmit mēnešos pārvadāja rekordlielu kravu apjomu šajā periodā un ir ceturtais lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Eiropā, liecina Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC) veiktais pētījumus.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā, LDz šajā periodā pārvadājis 48,4 miljonus tonnu, ierindojoties ceturtajā vietā aiz Vācijas, Polijas un Čehijas dzelzceļiem, kuri pārvadājuši attiecīgi 311, 106 un 59,5 miljonus tonnu.
Savukārt pēc sliežu noslodzes - cik tonnu pārvadāts attiecībā uz vienu sliežu kilometru (tkm) - LDz ar 28,1 miljoniem tkm ierindojas trešajā vietā aiz Vācijas un Polijas, kuru dzelzceļiem šie rādītāji ir attiecīgi 84,9 un 28,2 tkm.
LDz prezidents Uģis Magonis skaidro, ka "esam īpaši gandarīti par mūsu rādītājiem sliežu noslodzē, ar kuriem parasti tiek raksturota dzelzceļa efektivitāte - tas, cik efektīvi uzņēmums spēj izmantot dzelzceļa infrastruktūru".
"LDz pastāvīgi attīstās, radot jaunus sliežu ceļus, modernizējot sakaru un signalizācijas sistēmas, remontējot esošos sliežu ceļus un tādējādi palielinot sliežu caurvedes spēju," stāsta Magonis
LDz šogad plāno sasniegt kravu pārvadājumu rekordu un pārvadāt 57,2 miljonus tonnu gadā.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz apsardze".