Ārzemēs apskauž Latviju, jo mums ir portāls Draugiem.lv
Bizness un ekonomika

Ārzemēs apskauž Latviju, jo mums ir portāls Draugiem.lv

Jauns.lv

Atšķirībā no vairums pasaules valstu, kur interneta sociālajos saziņas tīklos monopols pieder starptautiskajiem konglomerātiem, Latvija citu valstu vidū pozitīvi izceļas ar saviem nacionālajiem resursiem.

Draugiem.lv pasaules mērogā ir unikāls produkts – viens no nedaudzajiem nacionālajiem sociālajiem tīkliem, kas ir spējis noturēties pretī „Facebook” uzbrukumam.
Draugiem.lv pasaules mērogā ir unikāls produkts – viens no nedaudzajiem nacionālajiem sociālajiem tīkliem, kas ir spējis noturēties pretī „Facebook” uzbrukumam.

Nacionālās IT padomes priekšsēdētājs Māris Andžāns portālam Kasjauns.lv pastāstīja, ka tikko Londonā piedalījies starptautiskā konferencē par drošības jautājumiem virtuālajā telpā. Tajā, citu starpā, piedalījās arī tādu interneta resursu kā „Facebook”, Vikipēdija un citu vadoši pārstāvji.

Andžānam no ārzemju dalībnieku puses nācās dzirdēt uzslavas Latvijai par to, ka tai ir tik spēcīgs sociālais tīkls kā Draugiem.lv. Kamēr pasaulē sociālo tīklu nišu aizņem starptautiskie spēlētāji, sevišķi jau „Facebook”, Latvijā stabili jūtas Draugiem.lv. Latvija ir valsts - viens no nedaudzajiem bastioniem pasaulē -, kur dominē nevis „Facebook”, bet gan nacionālais sociālais tīkls. Ja „Facebook” Latvijā lieto tikai 305 000 interneta lietotāju, tad Draugiem.lv – 1,2 miljoni.

Tas arī esot pozitīvi no virtuālās drošības viedokļa. Ja citviet pasaulē, kur interneta lietotājs savus datus nodod „Facebook”, kura vadība atrodas kaut kur tālu – viņpus okeānam – un ko vada ārzemju uzņēmumi, tad Latvijā visu kontrolē vietējā administrācija un uzņēmumi. Tas ir arī ērti sociālā tīkla lietotājiem, jo, piemēram, ārzemju resursa tulkojums latviešu valodā ne vienmēr ir korekts un saprotams.

Runājot par datu drošību, Andžāns uzsver: ir labi, ka mūsu pašu datus pārvalda vietējie. Šī iemesla dēļ arī visas radušās problēmas ir iespēja ātri un operatīvi atrisināt.

„Facebook” Centrālajā un Austrumeiropā nav iekarojis vienīgi Latviju un Krieviju

Kā liecina interneta izpētes uzņēmuma „Gemius” un „Socialbakers.com” apkopotie dati, tad Centrālās un Austrumeiropas reģiona valstīs sociālais tīkls „Facebook” apsteidzis vietējos sociālo tīklu spēlētājus. Izņēmums ir Latvija un Krievija, kur vietējie spēlētāji saglabājuši savas pozīcijas.

Saskaņā ar jaunākajiem „Socialbakers.com” datiem visstraujākā „Facebook” izaugsme Eiropā bijusi Rumānijā, Polijā un Ungārijā.

Ungārijā „Facebook” ieguvis vadošo pozīciju, apsteidzot vietējo sociālo tīklu „Iwiw.hu”. Kopš 2010. gada septembra, kad „Facebook” Ungārijā apsteidza vietējo spēlētāju, tas pakāpeniski turpinājis audzēt savu auditoriju un šī gada vasarā sasniedza aptuveni 3,5 miljonus unikālo lietotāju. Vietējais tīkls tajā pašā laika posmā zaudējis 20% no savas auditorijas un vasarā tam bijis aptuveni divi miljonu unikālo lietotāju.

„Facebook” kļuvis par populārāko sociālo tīklu arī Polijā, apsteidzot vietējo spēlētāju „Nk.pl” un sasniedzot gandrīz 12 miljonus reālo lietotāju mēnesī. Līdzīga tendence vērojama vairumā Centrālās un Austrumeiropas reģiona tirgu.

Arī divās no trim Baltijas valstīm vērojamas līdzīgas tendences. Igaunijā lielākais vietējais sociālais tīkls „Ate.ee” ieņem otro vietu populārāko sociālo tīklu reitingos aiz „Facebook”. Arī Lietuvas „One.lt” zaudē amerikāņu sāncensim. „One.lt” ir vairāk nekā 750 000 lietotāju, savukārt „Facebook” lietotāju skaits no Lietuvas pārsniedzis 960 000.

Savukārt Latvijā draugiem.lv ir četras reizes lielāka auditorija nekā „Facebook”. „Facebook” lietotāju skaits no Latvijas ir gandrīz 305 000, savukārt statistika par profiliem, kas draugiem.lv pārlūkošanai izmanto latviešu valodas versiju, liecina, ka šī portāla izmantotāju skaits sasniedz 1,2 miljonus.

Līdzīgas tendences ir arī Krievijā, kas esot lielākais interneta tirgus ar aptuveni 54 miljoniem interneta lietotāju. Tur vietējo sociālo tīklu – „Odnoklassniki.ru” un „Vkontakte.ru” - pozīcijas ir stabilas. Kā norādījis „Odnoklassniki.ru” pārstāvis Nadirs Kabdulins, 2011. gadā sociālais tīkls savu auditoriju dubultojis, un to ikdienā apmeklē vairāk nekā 26 miljoni interneta lietotāju.


Kasjauns.lv, Nozare.lv/ Foto: Juris Vaidakovs