Aptauja: tikai 10% Latvijas iedzīvotāju nekad nav iepirkušies internetā
Kopumā 10,4% Latvijas iedzīvotāju nekad nav iepirkušies internetā, secināts cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktajā aptaujā.
Atbildot uz jautājumu par ieradumiem, iepērkoties internetā, 67,9% respondentu atbildēja, ka vispirms noskata un izvēlas kāroto preci un pēc tam meklē, kurā interneta veikalā tā nopērkama lētāk. Kopumā 21,7% aptaujāto atzina, ka viņiem ir vairāki iecienītākie interneta veikali, kuros viņi iepērkas.
Latvijas Interneta asociācijas izpilddirektors Viesturs Šelmanovs-Plešs atzina, ka bez cenas patērētājiem ir svarīga arī drošība. "Jā, cilvēki tiešām meklē, kur prece nopērkama lētāk. Ļoti bieži tas notiek, izmantojot dažādus cenu salīdzināšanas rīkus internetā. Tomēr cena nav vienīgais faktors, jo cilvēki analizē arī interneta veikala uzticamību – lētākais scenārijs var būt riskantākais. Pēdējos gados vērojams, ka cilvēki izvēlas piemaksāt kādu latu, ja ir pārliecināti, ka attiecīgais interneta veikals turpinās eksistēt arī pēc gada, kad viņiem varbūt radīsies sūdzības par iegādāto lietu. Cilvēki ir tendēti arī izvēlēties tādus veikalus, ar kuriem viņiem jau bijusi pozitīva sadarbības pieredze," viņš pastāstīja.
Patlaban Latvijā darbojas aptuveni 500 interneta veikalu. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem kopējais apgrozījums mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos 2009.gadā bija aptuveni 39 miljoni latu, 2010.gadā tas pārsniedza 42 miljonus latu, bet pērn pieauga līdz 49 miljoniem latu. Latvijas lielāko interneta veikalu apgrozījums 2011.gadā pieaudzis vidēji par 30–40%.
Pēc Šelmanova-Pleša sacītā, iedzīvotāju interese par iepirkšanos internetā pieaug. "Savukārt pats interneta veikalu tirgus Latvijā beidzot ir nostabilizējies – krīzes laikā bija brīdis, ka liela daļa interneta veikalu bankrotēja, mainīja īpašniekus. Tagad atkal viss kļuvis mierīgāk," viņš secināja.
Aptauja veikta šā gada sākumā, aptaujājot 470 respondentu vietnē "Gudriem.lv".
Portāls "Gudriem.lv" darbību sāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu un preču cenas.