"Ryanair" tirgus Latvijā strauji samazinās
Bizness un ekonomika

"Ryanair" tirgus Latvijā strauji samazinās

Jauns.lv

Zemo cenu lidsabiedrībai "Ryanair" Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma. Salīdzinot ar 2011.gada vasaru, šogad "Ryanair" no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk.

Pēc pārvadāto pasažieru skaita „Ryanair” ir lielākā aviosabiedrība Eiropā.
Pēc pārvadāto pasažieru skaita „Ryanair” ir lielākā aviosabiedrība Eiropā.

Salīdzinājumam - Igaunijā lidojumu skaits sarucis par sešiem, bet Lietuvā, kur "Ryanair" ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā.

Latvija ir "Ryanair" ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Lielbritānijas (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā - 167, Ungārijā - 141 un Itālijā - 113. Kā atgādina "Dienas Bizness", gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas "Spanair" un "Malev", bet "Ryanair" nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs.

Kā raksta "Dienas Bizness", jautājums par "Ryanair" lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, "Ryanair" stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā "airBaltic", jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Uz jautājumu, kāpēc "Ryanair" tik strauji samazinājusi lidojumu skaitu no Rīgas, aviokompānijas tirdzniecības un mārketinga direktore Elina Hakarainena atbildēja, ka lidkompānija sakarā ar šogad ieviesto drošības nodevu lidostā "Rīga" jau iepriekš informējusi, ka lidojumu skaits tiks samazināts.

"No 30.novembra mēs atcēlām Brēmenes, Bristoles un Tamperes reisus sakarā ar ieviesto drošības nodevu lidostā "Rīga", šovasar neveiksim vairs arī lidojumus no Rīgas uz Romu. Līdz ar to mēs šovasar nedēļā veiksim par 21 lidojumu mazāk no Rīgas nekā pērn," sacīja Hakarainena.

""Ryanair" jau pērnajā rudenī informēja, ka no Latvijas samazinās savus reisus par piektdaļu, tagad tas ir piepildījies. Līdz ar to Ryanair kopš marta lidostā "Rīga" ir aptuveni par piektdaļu krities arī pasažieru skaits, tomēr kopš marta beigām šī lidkompānija ir uzsākusi arī vienu jaunu maršrutu no Rīgas uz Karlsrūi Vācijā," informēja lidostas "Rīga" preses sekretāre Sarmīte Rinmane.

Viņa noraida izskanējušās runas, ka šovasar no Rīgas lidostas ievērojami būtu samazinājies arī citu aviokompāniju operēto galamērķu skaits - esot tikai par četriem galamērķiem mazāk nekā pērnā gada vasarā - 82 vietā 78.

"Starp aviokompānijām, kas samazinājušas savu reisu skaitu no Rīgas, var minēt "Czech Airlines", kas savas koncepcijas maiņas dēļ vasarā samazinājusi reisu skaitu līdz trim nedēļā, līdz ar to tai ir arī pasažieru skaita kritums. Tomēr jāuzsver, ka uz iecienītākajiem galamērķiem, piemēram, Maskavu, Helsinkiem, Londonu, Amsterdamu, Minheni un Frankfurti, reisu skaits ir palielināts. Arī "Uzbekistan Airways" lidos uz Ņujorku divas reizes nedēļā. Tāpat lidojumus ir atsācis "Estonian Air", "Norwegian" sāk lidot uz Stokholmu un drīzumā arī uz Kopenhāgenu," sacīja Rinmane.

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" vasarā palielinās reisu skaitu uz populārākajiem galamērķiem, bet jaunu lidojumu galamērķu skaita samazinājumu kopš šīs ziemas, kad no aptuveni 70 galamērķiem atlika 60, vairs neplāno.

"Ryanair" pēc pārvadāto pasažieru skaita ir lielākā Eiropā un viena no nedaudzajām šī reģiona lidsabiedrībām, kas arī pie augstajām degvielas cenām strādā ar peļņu. Šoziem augsto degvielas izmaksu dēļ arī "Ryanair" lidoja ar 60-80 lidmašīnām mazāk nekā iepriekš.

Šovasar "Ryanair" ir samazinājusi lidojumu galamērķu skaitu deviņās valstīs, kopumā piesakot 269 jaunus lidojumu galamērķus, vienlaikus atsakoties no 130 iepriekšējiem, līdz ar to neto ieguvums ir 139 jauni galamērķi. Veikto "Ryanair" lidojumu skaits šī gada augustā pieaugs par 7% - līdz gandrīz 11 700.

LETA, Foto: Edijs Pālens / LETA