Lietuvieši pēc degvielas brauc uz Latviju, jo šeit tā lētāka
Lietuvā degviela ir dārgāka nekā Latvijā, tādēļ pierobežas iedzīvotāji brauc degvielu uzpildīt Latvijas benzīntankos. Latvijā litrs benzīna maksā par vienu santīmu lētāk nekā Lietuvā.
Paradoksālākais ir tas, ka Latvijas degvielas uzpildes stacijas degvielu iepērk no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas „Orlen Lietuva” Lietuvā, un Latvijā tā maksā lētāk nekā Lietuvā, raksta Lietuvas laikraksts „Lietuvos Rytas”. Turklāt Latvijā savu automašīnu degvielas bākas piepilda ne tikai ierindas autobraucēji, bet arī uzņēmēji, kuri pēc tam to pārdod vairumā.
„Lietuvos Rytas” raksta, ka „Orlen Lietuva” benzīnu Latvijas vairumtirgotājiem pārdod lētāk nekā saviem tautiešiem, un uzņēmīgi lietuvieši var labi nopelnīt degvielu iepērkot Latvijā, bet pēc tam to pārpārdodot Lietuvā. Tas saistīts ar to, ka Latvijā un arī Igaunijā degvielas uzpildes staciju jomā ir daudz lielāka konkurence nekā pie mūsu dienvidu kaimiņiem
Lietuvas degvielas uzpildes staciju savienības priekšsēdētājs Romands Sadausks „Lietuvos Rytas” teic, ka Latvijā benzīns maksā apmēram par pieciem centiem (vienu santīmu) lētāk nekā Lietuvā. „Tas liekas nieks, bet patiesībā tādā veidā uz vienu benzīnvedēju var ietaupīt līdz 1500 litiem (300 latu). Lietuvā ražoto benzīnu Latvijā iepērk mazās uzpildes stacijas, sevišķi no Žemaitijas (Lietuvas ziemeļdaļas),” sacīja Sadausks.
Šī situācija, protams, neapmierina Mažeiķu naftas pārstādes rūpnīcu, kura Lietuvas parlamentā lobē likumprojektu, kas turpmāk lietuviešiem vairs neļaus Latvijā iepirkt tik daudz degvielas. Likuma grozījumi paredz, ka turpmāk uzņēmējiem atļaus no ārzemēm gada laikā ievest tikai 100 tonnas degvielas. Tagad šis limits ir daudzkārt augstāks - 1000 tonnas benzīna un 2500 tonnas dīzeļdegvielas. „Imports pieaug, - tas acīmredzami neapmierina Mažeiķus,” teica Sadausks.