Portāls: britu mobilo sakaru tīkla "O2" sabrukumā vaino "Ericsson"
Britu mobilo sakaru tīkla "O2" aptuveni 19 stundu garā sabrukumā pagājušajā nedēļā vainojama zviedru telekomunikāciju koncerna "Ericsson" uzturētas centralizētas klientu datubāzes avārija, kā rezultātā "O2" no tīkla atslēdza visu savu aptuveni 23 miljonu klientu telefonus, raksta informācijas tehnoloģiju (IT) portāls "The Register".
Tīkla avāriju izraisījusi "Ericsson" uzturētās "O2" lietotāju datubāzes "Centralized User Databaze" pazušana brīdī, kad tajā tika ievadīti dati. Šī datubāze ir vajadzīga, lai atpazītu visus "O2" klientu telefonus, kas atrodas tīklā, taču ar elektroniskā arhīva izgaišanu visi "O2" klientu telefoni tika no tīkla atslēgti.
"O2" ir aptuveni 23 miljoni lietotāju Lielbritānijā, liecina internetā atrodama informācija. Operatora pakalpojumus, visticamāk, arī lieto daļa Lielbritānijā dzīvojošo un strādājošo vairāki desmiti tūkstošu latviešu.
Kā raksta britu laikraksts "The Daily Mail", Spānijas "Telefonica" piederošam "O2" būs jāmaksā "milzīga", vēl neaprēķināma kompensācija klientiem, kuru starpā bija britu Tieslietu ministrija, kas izmantoja "O2" tīklu aptuveni 250 noziedznieku uzraudzībā, kas atrodas tā sauktajā "elektroniskā ieslodzījumā" ar ierobežotām tiesībām pārvietoties vai atstāt mājas. Sabrukusi arī elektroniskā divriteņu nomas sistēma Londonā, kas darbojas līdzīgi ar mobilo telefonu apmaksājamai divriteņu nomai Rīgā.
"Twitter" lietotāji Lielbritānijā daudz ierakstu mobilo sakaru avārijas laikā veltījuši "O2" lamāšanai. Nikno "tvītotāju" starpā bijušas kāda populāra britu televīzijas seriāla aktrises un citas sabiedrībā pazīstamas personas, raksta "The Daily Mail".
Latvijā kaut kas līdzīgs notika pērn vasarā, ka kādas ierīces kļūmes dēļ pārstāja strādāt "Tele2" centrāle, sagraujot sakarus visiem Latvijas klientiem, kā arī daļai "Tele2" lietotāju Lietuvā un Igaunijā.
"The Register" ziņo, ka "O2" sāka sadarbību ar "Ericsson" 2009.gadā un pakāpeniski nodeva daudzu savu tehnisko funkciju uzturēšanu un uzraudzību zviedru koncernam, kas to sniedza kā ārpakalpojumu. Kā novēroja biznesa portāls "Nozare.lv", "Ericsson" jau vairākus gadus uzsver, ka moderna mobilo sakaru operatora galvenais bizness ir attiecību uzturēšana ar klientiem, pakalpojumu mārketings u.tml., kamēr mobilo sakaru tīklu tehnisko uzraudzību, vadību un apkopi var pirkt kā ārpakalpojumu.
Tā kā "Ericsson" ir viens no lielākajiem telekomunikāciju sistēmu izstrādātājiem Eiropas tirgū, tā "ārpakalpojumu" bizness bieži ir pašu produktu apsaimniekošana.
Kā norāda "The Register", mobilo sakaru tīklu tā saukto "kodola funkciju" uzturošu infrastruktūru un šīs infrastruktūras apkalpošanu kā ārpakalpojumu Eiropā pamatā piedāvā trīs uzņēmumi - "Ericsson", "Nokia Siemens Networks" un "Alcatel - Lucent". Portāls atzīst, ka arī Ķīnas "Huawei" sācis ienākt Eiropas tirgū, un ar "The Register" raksturīgu cinismu par "O2" sabrukumu piebilst, ka "ķīnieši šajā bardakā nepiedalījās".