Ford un Mazda atsauc gandrīz miljons automobiļu
Ja kāds to vēl nezin, tad atsaukums nebūt nenozīmē, ka ražotājs atņem autobraucējam viņa mīļoto braucamrīku un tā vietā iedod kādu citu. Atsauktie automobiļi netiek likti zem preses un pārstrādāti metāllūžņos. Vismaz parasti nē...
Parasti atsaukums ir saistīts ar kādu atklātu tehnisku kļūmi vienam vai otram modelim, kuras novēršanai šā modeļa īpašnieki ir laipni aicināti pie tuvākā sertificētā šīs automarkas pārstāvja, lai bez maksas novērstu iespējamo bojājumu vai nomainītu mezglu, kurā tas iespējams.
Šoreiz tehniska liksta piemeklējusi gan Ford, gan Mazda automobiļus. Amerikas nacionālā satiksmes drošības aģentūra saņēmusi 99 sūdzības no Mazda un Ford īpašniekiem, ka viņu automobiļi paši no sevis sāk uzņemt ātrumu. Ne nu gluži tā uz līdzenas vietas stāvošs auto pats sāk traukties nezināmā tālē, bet kustības laikā tas maina braukšanas ātrumu un paātrinās.
Satiksmes drošības aģentūra uzsākusi izmeklēšanu, taču viss liecina, ka iemesls ir atklāts – gāzes pedālis neatgriežas sākuma stāvoklī pēc tam, kad uz to uzspiedis automobiļa vadītājs.
Atsaukums skāris divus konkrētus modeļus – Ford Escape, kas ražots no 2001. līdz 2004. gadam un Mazda Tribute SUV ar V6 dzinēju un tādu pašu ražošanas periodu. Abiem šiem automobiļiem izmantotas daudz kopīgas detaļas, tajā skaitā gāzes pedāļa trosīte un kruīzkontroles kabelis.
Ford un Mazda ātri reaģējuši uz šo problēmu un jau izsludinājuši atsaukumu kā minimums 730 000 automašīnām, no kurām 591 245 ir Ford Escape un 138 755 Mazda Tribute.
Teorētiski mūsu Mazda un Ford īpašnieki var būt mierīgi kā tanki, jo visi minētie automobiļi ir reģistrēti tālajā Amerikā. Taču, ja nu gadījumā kāds tomēr pamanījies atgādāt Mazda Tribute vai Ford Escape uz Latviju, tad aidā pie dīleriem. Lai gan, kā liecina bēdīgi slaveno fotoradaru statistika, kārtīgam letiņam paātrinājums nav šķērslis! Pat tad, ja tas ir negaidīts un nekontrolējams...
Gints Gavers / Foto: publicitātes foto