"Tele2": esam izbrīnīti, ka PTAC lemj atšķirīgi par identiskām pirmklasnieku telefonu akcijām
Ziņas virsraksts "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!", kuru PTAC nosodīja kā maldinošu, Tele2 mājaslapā nu esot izlabots.
Bizness un ekonomika

"Tele2": esam izbrīnīti, ka PTAC lemj atšķirīgi par identiskām pirmklasnieku telefonu akcijām

Jauns.lv

Mobilo sakaru operators "Tele2" ir izbrīnīts par to, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), viņuprāt, šogad ir pieņēmis atšķirīgu, nosodošu lēmumu par telefonu akciju pirmklasniekiem, pret kuru pērn PTAC nebija iebildumu, informēja "Tele2" komercdirektors Jānis Spoģis.

"Šogad ("Tele2" priekšapmaksas pakalpojumu zīmola) "Zelta Zivtiņas" pirmklasnieku telefonu kampaņas noteikumi ir identiski tādai pašai mūsu kampaņai pērn. Pagājušajā gadā no PTAC puses nesekoja nekādas pretenzijas, no kā var secināt, ka "Zelta Zivtiņa" ievēroja labu reklāmas praksi," Spoģis raksta paziņojumā medijiem.

"Esam patiesi izbrīnīti par PTAC atšķirīgo attieksmi vienādos apstākļos - sajūta ir kā loterijā. Vēlamies saprast šīs PTAC publiskās kampaņas patiesos iemeslus - vai valsts administratīvais resurss netiek izmantots konkurences ietekmēšanai," izteicās "Tele2" komercdirektors.

Spoģis reaģēja uz PTAC paziņojumu, ka tas ar pagaidu noregulējumu aizliedzis telekomunikāciju uzņēmuma "Tele2" reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", jo telefona saņemšana faktiski ir saistīta ar vecāku apņemšanos 12 mēnešus maksāt 1,75 latu mēnesī par "Zelta Zivtiņas" kredīta atjaunošanu.

Kā informēja Spoģis, "Tele2" jau mainījis virsrakstu "Tele2" mājaslapā, kuru PTAC uzskatījis par maldinošu, proti, ka pirmklasniekam piedāvātie telefoni ir "bezmaksas". "Attiecībā uz PTAC aizrādījumu par "Zelta Zivtiņas" mājaslapas jaunumu ziņas virsrakstu “Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!”, varam paziņot, ka esam to ņēmuši vērā un jau novērsuši," viņš raksta.

Par šo virsrakstu un dažām citām akcijas reklāmām PTAC teica, ka "šāda komercprakse jebkuros apstākļos ir maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildu maksas - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu 1,75 latu apmērā".

Savukārt "Tele2" sabiedrisko attiecību pārstāve Egita Māliņa teica - kompānija neuzskata, ka par pašu telefona aparātu ir jāveic jebkādas maksas, jo iemaksas ir par sakaru lietošanas kredītu. ""Tele2" piedāvā iegūt mobilo telefonu dāvanā bez jebkādām papildu tiešām vai netiešām telefona izmaksām tiem pirmklasnieku vecākiem, kuri ir izvēlējušies mūsu pakalpojumus," informēja Māliņa.

PTAC arī iebilda pret to, ka pēc iestādes domām, "Tele2" akcija pārāk tieši uzrunāja bērnus. PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane norādija, ka šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu.

Savukārt Spoģis uzskata, ka "šī brīža ekonomiskajā situācijā mūsu piedāvājums ir būtisks atbalsts tūkstošiem ģimeņu, kuru bērni uzsāk skolas gaitas. Tāpēc mēs aicinām PTAC kā patērētāju kopējo interešu aizstāvi pajautāt pirmklasnieku ģimenēm, kā tiek novērtēts bezmaksas telefonu piedāvājums."

Apstrīdētās "Tele2" reklāmas tika izplatītas dažādos kanālos - televīzijā, vides reklāmās, internetā izvietotajos reklāmkarogos un citur.

PTAC pagaidu noregulējums ir spēkā no tā pieņemšanas brīža - 21.augusta - līdz PTAC gala lēmuma pieņemšanai.

Gertmane informēja, ka šogad šis ir pirmais gadījums, kad PTAC pagaidu regulējums tiek pieņemts saistībā ar bērniem adresētu maldinošu un agresīvu reklāmu. PTAC par līdzīgu gadījumu ar "Tele2" 2008.gada decembrī jau pieņēmis lēmumu par administratīvā soda uzlikšanu, kas "Tele2" paredzēja naudas sodu 2000 latu apmērā.

LETA/ Foto: Ieva Čīka/ LETA