Septītās paaudzes Volkswagen Golf pirmizrāde Berlīnē
Modeļi nāk un iet. Vieni rodas no baltas lapas, citi aiziet nebūtībā. Patiesībā nemaz nav tik daudz tādu auto modeļu, kuri ražošanā ir jau trīsdesmit astoņus gadus!
Katra jauna automobiļa modeļa pirmizrāde ir kaut kas līdzīgs dzemdībām. Vajadzīgs ilgs laiks, lai ieplānotais pārvērstos realitātē. Vēl jo vairāk priecīgs notikums ir tad, ja pirmizrādi piedzīvo kāda tautā iecienītas dinastijas septītā paaudze!
Kopš 1974. gada pasaule pazīst automobili ar nosaukumu Volkswagen Golf. Pirms pāris dienām savu iznācienu uz lielās skatuves nosvinēja jau septītā šā modeļa paaudze. Svinības par godu jaunajam Golf notika Vācijas pilsētā Berlīnē.
Tūkstošiem lūgtu viesu no visas pasaules pulcējās jaunajā Berlīnes Nacionālajā galerijā, lai suminātu gaviļnieku.
Profesors Martins Vinterkorns savā uzrunā pieminēja gan ilgo Golf evolūcijas ceļu, gan neskaitāmās darba vietas, ko Golf ražošana nodrošinājusi teju četrdesmit gadu garumā. Volkswagen AG valdes priekšsēdētājs izteica arī cerības, ka jaunā Golf paaudze turpinās 1974. gadā sākto veiksmes stāstu.
Jaunais Golf ir par simts kilogramiem vieglāks salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Savukārt jaunais 140 zirgspēku benzīndzinējs, kas paredz cilindru atslēgšanu, ir par 23 procentiem taupīgāks par iepriekšējo. Septītās paaudzes Golf ar šo dzinēju vidēji uz simts nobrauktiem kilometriem patērē tikai 4,8 litrus benzīna.
Šajā automobilī it viss ir izstrādāts no jauna – gan virsbūves konstrukcija, gan piekare, gan informatīvās un multimediju sistēmas. Arī dzinēju paletē divi pilnīgi jauni spēka agregāti, kas apgādāti ar Start & Stop sistēmu degvielas ekonomijai. Piemēram, Common Rail dzinējs patērē tikai 3,8 litrus uz simts kilometriem.
Volkswagen Golf BlueMotion nosaka jaunus standartus gan kaitīgo izmešu ziņā (85 g/km), gan degvielas ekonomijā – 3,2 litri uz nobrauktiem simts kilometriem jauktajā ciklā.
Parīzes autoizstādē aptaustīsim šo kompaktklases bestselleru klātienē. Nākamais solis jau Latvijā, kad auto nonāks pie VW pārstāvjiem un būs pieejams testa braucieniem. Bet pagaidām fotogalerija, kas ļaus saprast, par ko īsti ir šis stāsts. Nu vismaz vizuāli!
Volkswagen Golf VII
Gints Gavers/Foto: Wolkswagen media service