Bizness un ekonomika
2012. gada 9. septembris, 08:26

"Baltijas mediju alianse": MTG ienākšana Latvijā pārtrauks TV reklāmas cenu dempingu

Jauns.lv

Līdz ar Skandināvijas mediju grupas "Modern Times Group" ienākšanu Latvijā beidzot beigsies sacensība starp "TV3" un LNT un ar to saistītais televīzijas reklāmas cenu dempings, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica mediju koncerna "Baltijas mediju alianse" valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs.

Līdz šim abiem televīzijas kanāliem pēc reitingiem bija līdzvērtīgas pozīcijas. Šo apstākli izmantoja gan reklāmas aģentūras, gan citi klienti, lai piespiestu konkurentus samazināt reklāmas cenu.

"Rezultātā maksa par reklāmu vairākus gadus kritās, bet televīzijas kanālu noslodze palielinājās. Reklāmas bloku ilgums kopā ar pašreklāmām pagarinājās pat līdz 15 minūtēm, kas savukārt nepatīk skatītājiem," situāciju raksturoja Solodovs.

Ja MTG izpildīs Konkurences padomes nosacījumus un savu dominējošo stāvokli neizmantos ļaunprātīgi, nodarot būtisku kaitējumu tirgum un patērētājiem, tad, pēc Solodova domām, var cerēt, ka televīzijas reklāmas sektors stabilizēsies un nākotnē uzrādīs pieaugumu.

"Pat tad, ja pieaugums būs neliels, nozarē kopumā varēsim pamazām palielināt ienākumus no reklāmas, bet reklāmas bloki kļūs īsāki. Kopumā tas sekmēs gan programmu kvalitāti, gan uzlabos rentabilitātes rādītājus. Rezultātā ieguvējs būs skatītājs, jo tieši televīzijas kanālu kvalitāte, nevis kvantitāte šodien ir svarīgākais," uzsvēra Solodovs.

Mediju holdings "Baltijas mediju alianse" pašlaik ir viens no lielākajiem plašsaziņas līdzekļu koncerniem Baltijas valstīs. Mediju koncernā ietilpst TV kanāli "Pirmais Baltijas kanāls" (PBK), "REN TV Baltija", "REN TV Igaunija", "Pirmais Baltijas muzikālais kanāls", "NTV Mir Baltic", kā arī nedēļas laikraksti "MK Latvija" un "ĢK Igaunija". Uzņēmuma struktūrvienības nodarbojas ar tās pārstāvēto TV kanālu izplatīšanu ciparu un kabeļoperatoru maksas tīklos un to interešu pārstāvniecību Baltijas valstīs. Koncernā ietilpst arī reklāmas pārdošanas kompānija "Baltijas mediju reklāma".

Koncerns vienādās daļās pieder rīdziniekam Solodovam un Krievijas iedzīvotājam Aleksejam Pļasunovam.

"Baltijas mediju alianses" apgrozījums 2011.gadā bija 13,3 miljoni latu, kas ir par 19,5% lielāks nekā 2010.gadā. Uzņēmuma peļņa aizvadītajā pārskata gadā veidoja 43 000 latu.

Kā ziņots, par nodomu nopirkt telekompāniju LNT mediju grupa MTG paziņoja šī gada janvārī. Maijā Konkurences padome, izvirzot noteikumus MTG, šo darījumu atļāva, un 1.jūnijā MTG paziņoja, ka noteikumus pieņem. Pēc apvienošanās MTG ietilpst kanāli LNT, "TV3", "TV5", "TV6", "K2" un "3+".

Attiecībā uz reklāmas tirgu Konkurences padome MTG aizliegusi paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos "TV3", "TV6" un "3+" vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu.

Tāpat noteikts, ka MTG attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt - tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā.

Visa intervija ar "Baltijas mediju alianses" valdes priekšsēdētāju Solodovu lasāma biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

LETA