Pētījums: pasaulē 59% mobilo tālruņu tiek izmantoti interneta pārlūkošanai
Kopumā 59% no mobilo tālruņu lietotājiem visā pasaulē tos izmanto interneta pārlūkošanai, liecina kompānijas "Ernst & Young" veiktais pētījums. Vienlaikus aptuveni trešdaļa cilvēku atzinuši, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Pētījuma autori šādu atšķirību izskaidro ar atšķirīgiem dzīves paradumiem noteiktās iedzīvotāju grupās.
Pētījuma dati liecina, ka papildus interneta pārlūkošanai, ko nu jau izmanto vairāk nekā puse tālruņu īpašnieku, 49% mobilo telefonu lietotāju savos tālruņos izmanto arī sociālos medijus, 17% ‒ ar mūziku saistītus pakalpojumus, 10% ‒ dažādu aplikāciju iegādei, mazāk nekā 10% ‒ ar naudas pārskaitījumiem saistītiem darījumiem.
"Ernst & Young Baltic" partneris Guntars Krols norādīja, ka tālruņu un it īpaši viedtālruņu izmantošana interneta pakalpojumiem nākotnē var būt tikpat svarīga tendence ekonomikā kā kredītkaršu ieviešana, jo mobilās saziņas izmantošanas iespējas ir plašas un dažādas. "Šai tendencei ir kritiska nozīme gan pakalpojumu lietotāju sadzīvē, gan pakalpojumu piedāvātāju attīstībā. Uzņēmumiem ir jāspēj adaptēties arvien plašākai mobilās saziņas izplatībai, jo tā kļūst par konkurētspējas faktoru, bet cilvēku dzīvē šī tendence nozīmē arvien lielāku sadzīves paradumu atšķirību starp lietotājiem un nelietotājiem," viņš sacīja.
Pētījums arī vēsta, ka interneta pakalpojumu lietošanu virza viedtālruņu izplatība, jo viedtālruņu īpašnieki lieto gandrīz divreiz vairāk interneta pakalpojumu telefonā nekā parasto telefonu īpašnieki. Saskaņā ar pētījuma datiem būtiski atšķiras viedtālruņu un parasto mobilo telefonu lietotāju paradumi – gandrīz 70% viedtālruņu lietotāju izmanto internetu savā telefonā pretēji tikai 44% parasto telefonu lietotāju. Arī sociālos medijus savos viedtālruņos izmanto gandrīz divas reizes vairāk cilvēku – 59%, salīdzinot ar 36% parasto mobilo telefonu lietotāju lokā. Turklāt viedtālruņu lietotāji daudz vairāk savus telefonus izmanto mūzikas pakalpojumiem (attiecīgi 23% un 10%), dažādu aplikāciju iegādei un izmantošanai (attiecīgi 13% un 4%) un dažādiem naudas darījumiem (attiecīgi 11% un 4%).
Pēc Krola teiktā, "arī Latvijā mobilā interneta attīstība būs atkarīga no viedtālruņu ieviešanas ātruma un tā, cik viegli mobilo tīklu operatori varēs pārvarēt interneta lietošanas telefonā šķēršļus, proti, radīt cilvēkos pārliecību par pakalpojuma cenas paredzamību, palīdzēt cilvēkiem pārvarēt bailes lietot it kā sarežģītus viedtālruņus un likt cilvēkiem justies droši par savu datu drošību un privātumu".
Pētījumā arī noskaidrots, ka galvenais interneta lietošanas tālrunī šķērslis ir neskaidrība vai nedrošība par mobilo datu tarifiem. Aptuveni trešdaļa telefonu lietotāju atzinuši, ka nesaprot datu tarifus, un tikai piektā daļa ir pilnīgi droši, ka tarifus saprot pilnībā. Turklāt izpratnes trūkumu parāda arī lielais skaits to cilvēku, kuri nevar atbildēt, vai saprot tarifus. Bailes pārtērēt un pārmaksāt par mobilajiem datu pakalpojumiem attur lietot internetu telefonā arī tos cilvēkus, kuri jau ir pamēģinājuši kādus tiešsaistes pakalpojumus savos tālruņos.
Pētījums tika veikts 12 valstīs dažādos reģionos ‒ Austrālijā, ASV, Brazīlijā, Čehijā, Grieķijā, Indijā, Itālijā, Krievijā, Ķīnā, Lielbritānijā, Nīderlandē un Zviedrijā. Kopumā tika aptaujāti aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju.
BNS/Foto: Bulls Press