Sociālie tīkli sāk konkurēt ar radio, pēc reklāmistu konferences secina "Radio SWH"
SWH pārstāvis komentē, ka "konkurences apstākļos radio jāspēj pielāgoties mainīgajiem klausīšanās paradumiem".
Bizness un ekonomika
2016. gada 6. oktobris, 22:57

Sociālie tīkli sāk konkurēt ar radio, pēc reklāmistu konferences secina "Radio SWH"

Jauns.lv

Radio saturiski un tehniski ir jāiet ārpus rāmjiem, lai pielāgotos mainīgajiem klausīšanās paradumiem, jāorientējas uz jauniešiem un jāpiešķir radio saturam unikalitāte, šodien Latvijas Reklāmas asociācijas gada konferencē "Īkšķi. Sekss. Reklāma." sacīja "Radio SWH" radošais direktors Ilgvars Rukers.

Kā pauda Rukers, jaunieši visu savu dzīvi, komunikāciju, informāciju un socializāciju iegūst un nodrošina, pamatā izmantojot telefonu, līdz ar to būtu absolūti aplami ignorēt šo parādību. "Ja vēsturiski radio ir 100 gadus bijis aktuāls dažādām paaudzēm ar dažādām vērtību sistēmām un ticību, tad nekas neliecina, ka arī pašreizējai "milenium" paaudzei būtu cits pieprasījums pēc satura, dziesmu patēriņa, dalības konkursos un aktuālas informācijas saņemšanas. Problēma ir tajā, ja mēs piedāvājam saturu formātos, kas nav aktuāli, viņi to sāk patērēt mazāk, līdzīgi kā neskatās televizoru, kā bija pieraduši skatīties mūsu vecvecāki, vecāki vai mēs, bet patērē saturu stipri citādā formātā. Izdzīvošanas pamatā ir mainība," uzsvēra Rukers.

Viņš piebilda, ka sociālie tīkli sāk konkurēt ar radio, līdz ar to ir jābūt elastīgiem mainīgajos apstākļos. "Klasiskie mediji, piemēram, televīzija, internets, drukātie mediji, prese, grāmatas, ja kāds no viņiem spītīgi paliks pie tā, ka viņu saturs būs aktuāls tāpat, neejot pretim laikam un nepiedāvājot digitālus risinājumus, es prognozēju, ka tur nekas labs nebūs," pauda Rukers.

Tāpat viņš piebilda, ka ir svarīgi piedāvāt saturu ārpus rāmjiem, neierobežot radio saturu klasiskā izpratnē, patērējot automašīnā, darbā vai mājās, bet piedāvāt video straumēšanu, tiešraides no dažādām vietām kopā ar video tiešraidi, kā to dara "Radio SWH". Iespējamas arī variācijas, izsludinot konkursus radio, ļaujot klausītājiem komunicēt ar radio ētera personībām ar interneta starpniecību.

Rukers piebilda, ka radio sāk konkurēt arī ar interneta medijiem un pazūd mediju robežas, tāpēc cīņā par auditoriju uzvarēs tas, kuram būs aktuālākais saturs konkrētai mērķa grupai noteiktā laikā, jo cilvēkiem būs iespējas ieslēgt radio, paskatīties internetā pārraidi vai noskatīties televīzijā ziņas klasiskā izpratnē. Tādējādi katram ir izvēles iespējas. Tāpēc konkrētam medijam jāspēj piedāvāt dažādu sortimentu, iespējas, kā to patērēt, jāattīstās. Svarīgi ir arī radīt unikālu saturu, nevis pārraidīt vecas "pleilistes", norādīja "Radio SWH" radošais direktors.

BNS/Foto: Ieva Lūka/LETA