Brauciens līdz tuvējam veikalam: bez bremzēm caur Franciju līdz pat Beļģijai
Spriežot pēc kartes mēroga, degvielas tvertnē nav bijis pārlieku daudz degvielas. Interesanti, kur beigtos francūža ceļojums, ja degvielas tvertne būti bijusi pilna?
Auto un tehnoloģijas

Brauciens līdz tuvējam veikalam: bez bremzēm caur Franciju līdz pat Beļģijai

Jauns.lv

Lai gan lielākoties bremzes atsaka tikai asa sižeta Holivudas trilleros un detektīvfilmās, dažam labam to nācies pārciest arī reālajā dzīvē. Pēc pieredzes zinu, ka patīkami tas nav. Kāds kungs tikai vēlējies aizbraukt uz veikalu pēc pārtikas, taču notikumi izvērsās dramatiski.

Automobilis ir tikai veiksmīgi savstarpēji savienotu detaļu kopums, un detaļas, kā zināms, mēdz nodilt, sabojāties un nebūt kvalitatīvas. Auto ir tikai tehnoloģiju apvienojums un tehnoloģijām mēdz būt paradums reizēm iziet no ierindas.

Ir patiesi lielas dusmas, kad pēkšņi nevari pārslēgt ātrumus, izspiest sajūgu vai iedarbināt dzinēju. Parasti tas nozīmē vienu – evakuators, serviss un rēķins ar pamatīgu summu. Taču tad, kad lielā ātrumā atsaka bremzes, runa vairs nav par dusmām. Te dažu sekunžu laikā gar acīm paskrien visa dzīve.

Tieši šādus pārdzīvojumus pārcietis kāds Francijas pilsonis vārdā Franks Leserfs. Viņš savā Renault Laguna devies pilnīgi nevainīgā izbraucienā uz tuvējo lielveikalu pēc iepirkumiem. Liktens šoreiz bija lēmis ietaupīt pirkumiem domāto naudu, taču sarīkot īstu pārbaudījumu Laguna īpašniekam.

Vīrs bija ticis pusceļā līdz iepirkšanās centram, kad saprata, ka viņa speciāli pielāgotā Renault Laguna, kas sagatavota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, pat nedomā bremzēt vai samazināt ātrumu. Gluži pretēji – uzspiežot uz bremžu sviras, motors ierēcies ar vēl lielāku sparu līdz beidzot tahometra bultiņa iestrēgusi pie krietni vien lieliem apgriezieniem.

Neskatoties uz lielo ātrumu un neordināro situāciju, Leserfa kungam izdevies izstūrēt savu Renault no pilsētas un vienlaicīgi sazināties ar glābšanas dienestu. Pa to laiku Renault Laguna jau ar ātrumu teju 200 kilometri stundā traucās pa autostrādi, un glābēji atrada tikai vienu iespēju – atbrīvot nelaimē nonākušajam kungam ceļu, nodrošinot zaļo joslu, paceltus maksas ceļu šlagbaumus un novirzot satiksmi pa apvedceļiem.

Franks Leserfs milzu ātrumā veica ceļu no Abevillas pilsētas, gar franču piekrasti līdz pat Beļģijai, kur beidzot bija izsmeltas degvielas tvertnes rezerves.

Pēc tam, kad savas Renault Laguna gūsteknis nedaudz atguvās, viņš paziņoja, ka nekad mūžā vairs nesēdīsies pie šī automobiļa stūres, pat tad, ja to kāds salabos. Izrādās, francūzis jau bija vērsies pie autorizētā servisa speciālistiem ar aizdomām, ka kaut kas nav gluži tā, kā tam vajadzētu būt, taču meistari nekādus defektus nav atklājuši. Nu Leserfa kungs ir noskaņots vērsties tiesā ar aizdomām par paviršību, kas apdraudējusi viņa dzīvību.

Mēs vien varam teikt, ka Leserfa kungam pamatīgi paveicies, ka viņš dzīvo Francijas pilsētā Abevillā un ne, piemēram, Dobelē vai Cēsīs. Pretējā gadījumā mums nāktos lasīt skumju sēru ziņu, jo mūsu ceļos jau atļautais ātrums 90 km/h ir krietni bīstams, kur nu vēl 200. Arī tik operatīvu satiksmes plūsmas novirzīšanu pa citiem ceļiem šeit noorganizēt būtu neiespējami. Apsveicam Franku Leserfu ar viņa otro oficiālo dzimšanas dienu!

Gints Gavers, Foto: publicitātes foto

Tēmas