Motoklubu biedri negadījumos iekļūst retāk
Vista vai ola? Sieviete vai vīrietis? Motociklists vai trolejbusa vadītājs? Tie ir jautājumi par kuriem ar prieku diskutējam un visiem pieejamiem līdzekļiem viens otru apvainojam.
Viss ir gaužām vienkārši – tīrs aprēķins un nekāda melnā maģija. Jau tuvākās dienās padarbosimies ar statistiku un saliksim visu pa plauktiņiem. Bez apvainojumiem, pārmetumiem un pamācībām. Vienkārši informācijai un, iespējams, pārdomām.
Savus pētījumus veikuši arī apdrošinātāji. ERGO novērojumi liecina, ka retāk ceļu satiksmes negadījumos iekļūst tie moto braucēji, kuri pārvietojas ar čoperiem un ir moto klubu biedri. Savukārt moto braucēji bez klubu piederības un tie, kuri pārvietojas ar baikiem, ceļu satiksmes negadījumos iekļūst daudz biežāk, lielākoties agresīvas braukšanas dēļ. Pēc ERGO datiem visbiežāk avārijas izraisījuši Kawasaki, Honda, Yamaha un Suzuki markas motociklu īpašnieki.
Vēl pirms oficiālās moto sezonas sākuma apdrošināšanas sabiedrība ERGO saņēmusi pirmo OCTA atlīdzību pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumu, kuru izraisījis mopēds. Atgādinot par drošību, vadot moto transportu, ERGO apkopojis tipiskākos Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, kuru rezultātā moto transporta vadītāji, visbiežāk izraisa avārijas.
Pēc ERGO apkopotās informācijas tipiskākie moto transporta vadītāju Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, kuru rezultātā rodas avārija, ir:
• Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana;
• Ceļa nedošana krustojumos, kur krustojas galvenais un mazākas nozīmes ceļš;
• Negaidīta izbraukšana uz galvenā ceļa no mazākas nozīmes ceļiem;
• Pārgalvīgi, nepārdomāti apdzīšanas manevri, arī vietās, kur apdzīt aizliegts;
• Nolauztas detaļas citiem transportlīdzekļiem, braucot tiem pārāk tuvu garām (piemēram, sastrēgumos starp joslām).
Pēc ERGO datiem aptuveni 80% ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīts moto transports, cieš arī transporta līdzekļa vadītājs. Visbiežāk avārijas notiek tieši sezonas pirmajos trīs mēnešos - aprīlī, maijā un jūnijā, kā arī sezonas noslēgumā - septembrī un oktobrī. Šajā periodā notiek aptuveni 70-75% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti motocikli vai mopēdi.
Saskaņā ar ERGO datiem, vidējā OCTA atlīdzība par moto transporta izraisītu ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) pēc pēdējo divu gadiem datiem sastādīja 457 latus. Savukārt lielākā ERGO izmaksātā atlīdzība par CSNg, kur iesaistīts motocikls 2012.gadā, sastādīja 5500 latu.