Autobraucēj, sargi vējstiklu – ievēro distanci!
Ceļa remonts, tas ir labi! Tā ir cerība vismaz kādu gadu šo ceļa posmu veikt bez automobiļa ritošās daļas kapitālā remonta nepieciešamības.
Auto un tehnoloģijas

Autobraucēj, sargi vējstiklu - ievēro distanci!

Jauns.lv

Akmens logā nav nekas patīkams. Ne jau kaimiņa mests pusķieģelis par viņa stāvvietas aizņemšanu, bet tāds, ko netīšām gaisā pametis priekšā braucošais KAMAZ.

Plaisa logā ir pretīga padarīšana. Bieži vien tā netraucē, bet tehnisko skati vienalga iziet nevar. Ja ir apdrošināšana, tad cerības pieaug, taču priekšējais stikls bieži vien “palien” zem pašriska un vaļā jāver vien pašam savs maciņš.

Ja apdrošināšanas nav, tad “jāžāvē airi”. Sauc cik policijas ekipāžas vien vēlies, sūdzies un vai plīsti kaut aiz dusmām, taču pats vien vainīgs – neievēroji distanci. Turklāt tas priekšā braucējs, kura riepu protektors šķiež akmeņus pa labi un pa kreisi, arī pie atbildības nav saucams, jo neba jau viņš tos akmentiņus un šķembas pa ceļu izmētājis.

Vasara ir tas laiks, kad lāpa lāpāmo. Lāpa kā nu māk un kā sanāk, tāpēc visā Latvijā ir ne tikai apgrūtināta satiksme, bet arī milzīga iespēja dabūt akmentiņu vai pat akmeni vējstiklā. Lēnāk brauksi, tālāk tiksi. Distance šoreiz var nākt tikai par labu!

Paralēli autoceļu rekonstrukcijai, daudzviet uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem uzsākta asfaltēto klājumu atjaunošana ar virsmas apstrādes metodi, kas ar salīdzinoši nelieliem izdevumiem ļauj ievērojami uzlabot ceļu kalpotspēju. Tehnoloģija paredz esošā ceļu klājuma bojājumu labošanu un vienlaidus plānas izturīgas sīkšķembu kārtas izveidi remontposmā, kas piesaistīta pamatnei ar bitumena emulsiju.

Šogad virsmas apstrādes darbi plānoti 36 objektos visā valsts teritorijā apmēram 190 kilometru kopgarumā.

Virsmas apstrāde parasti tiek veikta īstermiņa (dažas dienas) projektu ietvaros, darbus veicot vienā ceļa joslā. Darbu laikā satiksme tiek regulēta pa brīvo joslu ar ceļa zīmju, luksoforu vai satiksmes regulētāju palīdzību.