Jaunie mikriņi Rīgā nekursē pēc grafika; pilsētā notiek pārvadātāju cīniņš
Rīgā kursējošie jaunie mikroautobusi nekursē pēc grafika, kas veicina tā dēvēto neregulāro pārvadātāju savairošanos, - informē laikraksts "Diena".
SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) vadītājs Vitālijs Komars par mikroautobusu kavēšanos ir atklāts, - pārņemot arī pārējos maršrutus, līdzšinējie kustības saraksti netiks ievēroti, kamēr neregulārie pārvadātāji netiks izskausti.
Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks šādu paziņojumu uzskata par nepieļaujamu, taču izeju no situācijas saskata likuma grozījumos.
Kā ziņots, līdzšinējie pārvadātāji, kas iepriekš saņēmuši daudz kritikas un sūdzību par pakalpojumu kvalitāti, reģistrējušies kā neregulārie pārvadātāji, bet pēc būtības turpina regulāros pārvadājumus par dempinga cenām paralēli "Rīgas satiksmes" minibusiem un citiem pārvadātājiem.
Pasažieru pārvadātājs "Eko Bus" izvērsis pārvadājumus ne tikai Rīgas teritorijā, bet arī starp pilsētām, "nosmeļot" klientus oficiālajiem regulāro pārvadājumu organizētājiem, taču Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests "Eko Bus" darbību nevar apturēt vai ierobežot, jo saskaņā ar pašreizējo regulējumu uzņēmuma darbība nav nelegāla.
Nelegālais pārvadātājs "Eko Bus" par braucienu iekasē 40 santīmus un izsniedz pasažieriem lapeli ar uzrakstu "Piemaksas biļete", lai gan pēc normatīvajiem aktiem braukšanas maksa šajā maršrutā ir 50 santīmi un ir jāizsniedz normāla biļete.
Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests šā gada pirmajā pusē veicis 7375 pasažieru autopārvadājumu kontroles, kopumā konstatējot 473 pārkāpumus, no kuriem 19 saistīti ar pārvadātāja "Eko Bus" darbību, kas reģistrējies kā pasažieru neregulāro pārvadājumu veicējs, taču tā busiņi manāmi kursējam pa regulāro pārvadātāju maršrutiem.
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Eko Bus" dibināta 2010.gada februārī kā SIA "Multilines Pro", bet šā gada februārī nosaukums mainīts uz Rīgas ielās manāmo "Eko Bus". Uzņēmums nodarbojas ar pilsētas un piepilsētas pasažieru sauszemes pārvadājumiem.
Kaut arī "Eko Bus" transportlīdzekļu vidū ir tie paši, kuriem iepriekš ar departamentu bijuši noslēgti līgumi par pasažieru pārvadājumu organizēšanu un kuri palikuši bez legālā rūpala pēc tam, kad maršrutus pārņēma pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", kas pēc ilglaicīgas iepirkuma konkursa procedūras noslēdza līgumu ar SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme", Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka ar šādiem uzņēmumiem departamentam iepriekš nekādi līgumi nav bijuši.
Uzņēmuma sniegtā informācija liecina, ka 2010.gadā tas strādājis ar 354 latu zaudējumiem, 2011.gada pārskatā norādīts, ka "Eko Bus" apgrozījums ir 3532 lati, bet zaudējumi - 198 lati, savukārt pagājušā gada pārskatā norādīti vien 51 lata zaudējumi.
"Eko Bus" vienīgā valdes locekle ir Anastasija Smite, bet līdz 2011.gada februārim uzņēmuma valdes priekšsēdētājs bijis Igors Krasovskis, valdes locekle - Krievijas pilsone Jekaterina Semenova.
Satiksmes departamentā konstatēts, ka "Eko Bus" darbojas 200., 224., 233., 233.a, 247. un 216.mikroatobusu maršrutos, kā arī ir konstatēti starppilsētu pārvadājumi, piemēram, no Rīgas uz Jūrmalu. Kopumā konstatēts, ka maršrutos darbojas ap 30 līdz 40 neregulāro pārvadājumu transportlīdzekļu.
Cits pasažieru pārvadātājs, SIA "Taksi.lv", iebilst, ka nelegāla pasažieru pārvadāšana, ko veic uzņēmums "Eko Bus", ir likumu un normatīvo aktu pārkāpums, kas rada būtisku apdraudējumu sabiedrībai un konkrētā maršruta pasažieru interesēm.
"Taksi.lv" par nelikumīgajām darbībām informējis Rīgas domes Satiksmes departamentu, "Rīgas satiksmi", Konkurences padomi, Valsts policiju, Valsts ieņēmumu dienestu un Valsts darba inspekciju. Pēdējā gan "Eko Bus" darbībā nekādus pārkāpumus nav saskatījusi.
LETA, Foto: Adrejs Baburovs/LETA