Opel Cascada. Testa brauciens ausainē un dūrainīšos. FOTO
Septembra beigās automobilis bez jumta izskatās amizanti. Taču, ja ir pienācīgs apģērbs, kāpēc gan ne?
Auto un tehnoloģijas

Opel Cascada. Testa brauciens ausainē un dūrainīšos. FOTO

Jauns.lv

Kabriolets Latvijā ir taisnākais ceļš pie vidusauss iekaisuma – tā teica kāds kolēģis pēc testa brauciena ar automobili bez jumta. Cik tālu tas ir no patiesības?

Opel nav tas kautrīgākais autoražotājs un ar lielu patosu stāsta ne tikai par jaunajiem modeļiem, bet pat par nebūtiskām izmaiņām kādā no dzinējiem vai, piemēram, multimediju centrā. Tāpēc ziņas par gaidāmo kabrioletu Opel Cascada izplatījās vēl labu brīdi pirms pašas automašīnas.

Mūsu pirmā tikšanās notika Frankfurtes autoizstādē un pēc divām nedēļām arī Latvijā. Šoreiz jau trīs dienu testa braucienā pa Latvijas ceļiem un neceļiem. Diemžēl septembra pēdējās dienās, kad 72 stundu laikā tikai četras no tām palutināja ar vārgiem saules stariem. Tomēr, tas neliedza izmēģināt automobili pēc piederības – bez jumta!

Latvijā kabrioletu var atļauties tiešām tikai ļoti turīgi cilvēki. Tādi, kam garāžā jau ir kaut kas ar ko pārvietoties atlikušos 11 mēnešus gadā. Droši vien lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju būs pamanījuši, ka vasara mums ir tikai labi ja trīs mēnešus, no kuriem divus līst lietus. Taču pasaulē ir daudz burvīgu vietu, kur saule silda daudz vairāk nekā četras stundas diennaktī. Turklāt vietas, kur automobili bez jumta droši var atstāt ielas malā zinot, ka kāds tajā neiemetīs nenodzēstu cigaretes izsmēķi.

Cik liela vajadzība ir pēc pilnvērtīga izmēra kabrioletiem ar četrām sēdvietām, pašam Opel labāk zināms. Tiesa gan, lieli kabrioleti vienmēr bijuši modē, taču parasti tie ir divvietīgi vai arī ar aizmugurējām “suņu vietām”. Cascada gabarīti ļauj netraucēti sarūmēties četratā un doties kolektīvā izbraucienā pretim saulei un vējam. Tas liek domāt, ka Cascada ir radīts kā zobu sāpes Audi un BMW, kas līdz šim lepojās ar divrindu kabrioletiem.

Pirmais un galvenais traucēklis, ko pamanām uzreiz, ir durvis. Milzīgas durvis, kuras atvērt var vienīgi invalīdu vai ģimenes stāvvietā. Vēl vairāk vietas durvju atvēzienam vajadzīgs tad, ja patiešām kādu vēlamies iesēdināt vai izsēdināt no aizmugures sēdekļa. Bet durvis ir visu kupeju un kabrioletu klupšanas akmens, tāpēc pie šā sīkuma nāksies pierast.

Kabriolets Latvijā ir taisnākais ceļš pie vidusauss iekaisuma – tā teica kāds kolēģis pēc testa brauciena ar automobili bez jumta. Cik tālu tas ir no patiesības?

Opel Cascada. Testa brauciens ausainē un dūrainīšos

Cascada ir nedaudz lielāks pat par savu platformas brāli Astra hečbeku. Gan garumā, gan platumā nākuši klāt centimetri. Savukārt patīkamais jaunums ir tas, ka Opel šim modelim izmantojis “mīksto” jumtu, kas ļauj būt Cascada vismaz par 50 kilogramiem vieglākam. Jumtu var novākt vai uzlikt nieka 16 sekundēs un, kas patiešām priecē, to var izdarīt arī kustībā līdz ātrumam 50 kilometru stundā. Tas nozīmē, ka pilsētas režīmā negaidīts lietus neko ļaunu paveikt nepaspēs.

Lai gan šis ir viens no retajiem automobiļiem, kurš radīts tikai un vienīgi kabrioleta versijā, gan no ārpuses, gan iekšpuses saskatāma vesela virkne ļoti pazīstamu Opel dizaina vaibstu. Un ne tikai vaibstu, bet pat jau citur izmantotas detaļas – Astra, Insignia. Tas, nenoliedzami, padara Cascada piederīgu kopējai modeļu gammai.

Nez kāds dundurs iekodis Opel Austrumeiropas pārstāvjiem, bet Latvijā testa braucienu vajadzībām nonācis bija Cascada modelis krāsā, kuru paši ražotāji dēvē par karsto šokolādi, bet apkārtējie par maza bērna pārsteigumu autiņbiksītēs. Vēl vairāk pārsteidz, ka kāds vispār izdomājis šādu krāsu iekļaut izklaides un atpūtas automobiļa kopējā toņu paletē. Taču, kā saka zinātāji, par gaumi nestrīdas – par to smejas.

Lai nu kas, bet vadāmība šim automobilim ir perfekta. Ideāls vidusceļš starp kartingu un limuzīnu. Jūties droši, pārliecinoši un majestātiski, tajā pat laikā precīzi un strauji veicot manevrus.

Tradicionāli Opel Cascada pieejams ar 1,4 litru turbīnmotoru, kuru pazīstam jau no pieminētās Astra. Taču testa braucienam Latvijā nonāca jau daudz garšīgākais 1,6 SIDI Turbo. Teorētiskais degvielas patēriņš plānots 6,3 litri uz simts kilometriem, bet patiesībā tie ir visi astoņi litri. Automobilim bez jumta grūti panākt ideālu aerodinamiku. Tur tad arī liekais pusotrs degvielas litrs meklējams.

Runājot par aerodinamiku. Ar paceltu jumtu auto ir gana kluss un patīkams, taču bez tā klusums pazūd un matu ērkuli pluina pretvējš. Tā jau tam noteikti arī jābūt, jo tieši vējā plīvojošie mati sniedz gandarījumu par diezgan smuku veikalā atstāto naudas kaudzīti, kas Latvijā sākas no 23 tūkstošiem latu. Taču mūsu klimata joslā, kur septembra beigās brauciena laikā prasās pēc ausaines un dūrainīšiem, pārlieku baudījumu gūt grūti.

Secinājums! Opel Cascada ir lielisks auto, tikai mēs esam piedzimuši ne tajā puslodē. Labs kompromiss tiem, kam Audi vai BMW ir par dārgu, taču grebene tā vien prasās uz āru. Varētu pat teikt – zelta visusslāņa kabriolets. Līdzīgi labam klimatam, arī vidusslāņa mums nav. Un tie daži, kas tomēr sevi pieskaita vidusslānim, ir latvieši praktiskie, kam saliekamam jumtam bagāžniekā atvēlētā vieta labāk noder kartupeļu vai cementa maisam.

Kasjauns.lv, Foto: autodroms.lv