Bizness un ekonomika

"LDz Cargo" pārvadāto kravu apjomi samazinājušies par 10%

Jauns.lv

"Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums "LDz Cargo" šī gada desmit mēnešos pārvadājis 46,13 miljonus tonnu kravu un tas ir par 10% mazāk nekā pērn, liecina uzņēmuma statistika.

Iekšzemes pārvadājumi desmit mēnešos samazinājušies par 11,7% līdz 978 000 tonnu.

Oktobrī transportēti 4,48 miljoni tonnu, kas, salīdzinot ar pērnā gada analoģisku periodu, ir par 12,4% vairāk. Oktobrī iekšzemes pārvadājumi samazinājušies par aptuveni 13% līdz 134 000 tonnu.

Jau iepriekš "Nozare.lv" aptaujātie tranzīta biznesa spēlētāji un eksperti norādīja, ka Latvijā tranzīta kravu apgrozījums patlaban varētu būt zemākajā punktā, vienlaikus netiek izslēgts, ka, Krievijai strauji attīstot savas ostas un turpinoties pazemināties ogļu cenām, kravu kritums varētu turpināties arī nākamgad.

Uzņēmumā "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) skaidro, ka Krievija aktīvi attīsta savas ostas, arī Ustjlugu, un tas var ietekmēt un jau ietekmē Latvijas kravu apriti. Tāpat energoresursu kravu plūsmu ietekmē straujā Ķīnas ekonomikas izaugsme. Krievija kravas vairs nesūta uz Rietumeiropu, bet gan Ķīnu, jo tur, piemēram, ogles pārdot ir vieglāk. Līdz ar to uzņēmumam esot liels izaicinājums piesaistīt jaunas kravas.

Uzņēmumā skaidro, ka patlaban situāciju negatīvi ietekmē zemās ogļu cenas. Tā tas esot bijis vienmēr - zemas cenas negatīvi ietekmē kravu pārvadājumus, taču gada beigās LDz plāno kravu apjomu pieaugumu, jo tā tas ir bijis katru gadu. Šogad plānots saglabāt kravu apjomu virs 50 miljoniem tonnu.

Kā norāda uzņēmumā, izvērtējot situāciju pa gadiem, ir vērojama tendence kravu apjomiem pieaugt un pēc tam samazināties, lai gan vidēji tendence tomēr esot augšupejoša. Patlaban esot kritums, taču ilgākā termiņā esot jāņem vērā, ka globāli cilvēku skaits pasaulē pieaugs un kāps pieprasījums pēc izejvielām un precēm. Līdz ar to ilgstoši kravu pārvadājumi nevarot kristies. Turklāt Latvijas ostām esot priekšrocības salīdzinājumā ar Krievijas ostām, piemēram, labāks serviss.