Paziņo par jaunu pavedienu pazudušās Malaizijas lidmašīnas meklēšanā
Pazudušās Malaizijas pasažieru lidmašīnas meklēšanas darbu zona piektdien pārvietota 1100 kilometrus uz ziemeļaustrumiem no līdzšinējas meklējumu vietas, jo ir iegūts "jauns, uzticams pavediens", paziņoja Austrālijas amatpersonas.
"Jaunā informācija ir balstīta uz nepārtrauktu radaru datu analīzi starp Dienvidķīnas jūru un Malakas šaurumu pirms tika zaudēts radaru kontakts" ar Malaizijas nacionālās aviokompānijas "Malaysia Airlines" lidmašīnu, kas pazuda 8.martā, informēja Austrālijas Jūras satiksmes drošības pārvalde.
"Tie liecina, ka lidmašīna pārvietojās ātrāk nekā bija aprēķināts iepriekš, tādējādi tās degvielas patēriņš bija lielāks un iespējamais attālums, ko lidmašīna veica uz dienvidiem Indijas okeānā, ir mazāks," paskaidroja pārvalde.
Jaunā informācija iegūta Malaizijā izveidotajā starptautiskajā izmeklēšanas komandā, kurā piedalās arī Austrālijas Transporta drošības birojs. Austrālijas Jūras satiksmes drošības pārvalde norādīja, ka "šis ir uzticamākais pavediens, kur varētu būt atlūzas".
Jaunā meklēšanas darbu teritorija ir ap 319 tūkstošiem kvadrātkilometru plaša un atrodas ap 1850 kilometru attālumā uz rietumiem no Austrālijas pilsētas Pērtas.
Austrālijas varas iestādes informēja, ka atbilstoši jaunākajai informācijai tiek mainīta radaru atrašanās vietā, kā arī tās pieļāva, ka iespējamais lidmašīnas kurss varētu vēl tikt precizēts, jo starptautiskā izmeklēšana turpinās.
Taizeme ceturtdien vēstīja, ka satelīta attēlos ir pamanīti vairāki simti peldošu objektu. Arī Japāna paziņoja, ka apmēram tajā pašā teritorijā ir novērojusi peldošus objektus.
Desmit lidmašīnas no sešām valstīm piektdien turpina meklēšanas darbos, kā arī uz iespējamo lidmašīnas atlūzu atrašanās vietu dodas pieci Ķīnas kuģi un Austrālijas jūras spēku kuģis.
Malaizijas premjerministrs Nadžibs Razaks pirmdien preses konferencē Kualalumpurā teica, ka, pēc jaunākās satelītu datu analīzes, "Malaysia Airlines" lidmašīna nogāzusies Indijas okeāna dienvidos, savukārt lidsabiedrība paziņoja, ka neviens no 239 cilvēkiem, kas tajā atradās nav izdzīvojis.
Jau vēstīts, ka Malaizijas nacionālās aviokompānijas "Malaysia Airlines" lidmašīna "Boeing 777-200" ar 227 pasažieriem un 12 apkalpes locekļiem bija ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu, kad ar to pārtrūka sakari. Tas notika 8.martā pulksten 2.40 pēc vietējā laika (7.martā 23.40 pēc Latvijas laika) virs Dienvidķīnas jūras netālu no Vjetnamas dienvidu provinces Kamau neilgi pirms tam, kad aviolainerim bija paredzēts pāriet Vjetnamas Hošiminas lidojumu kontrolcentra atbildības zonā.
Saskaņā ar satelītu un militāro radaru datiem ir divi milzu koridori, caur kuriem var būt lidojusi šī lidmašīna. Ziemeļu koridors aizņem plašu teritoriju Āzijas dienvidos un centrālajā daļā, tostarp Ķīnas galējos rietumus, bet dienvidu koridors ir Indijas okeāna dienvidu daļā uz rietumiem no Austrālijas. Tomēr ziemeļu koridora iespējamība vēlāk tika izslēgta un secināts, ka lidmašīna līdz sauszemei nav nonākusi.
Malaizijas policija ir veikusi kratīšanu lidmašīnas pilotu mājās un pētījusi galvenā pilota mājās uzstādītu lidojumu simulatoru pēc ziņām, ka lidmašīna var būt mainījusi kursu uz rietumiem un tās sakaru aprīkojums apzināti ticis izslēgts.
BNS, Foto: EPA/LETA