Google apsūdzēts savu produktu pārmērīgā reklamēšanā
foto: Reuters / Scanpix
Pasaulē

Google apsūdzēts savu produktu pārmērīgā reklamēšanā

Ziņu nodaļa

Jauns.lv/BBC

Uzņēmumumam "Google" vajadzēs stāties tiesas priekšā par to, ka tam ir pārāk liela ietekme tiešsaistes reklāmas tirgū.

Google apsūdzēts savu produktu pārmērīgā reklamēša...

Reklāmas tehnoloģija, ko parasti saīsināti dēvē par "adtech", nosaka, kuras tiešsaistes reklāmas cilvēki redz, kā arī to, cik tās maksā satura publicētājam. Šādu reklāmu izvietošana ir milzīgs ienākumu avots daudzām tīmekļa vietnēm - "Ad Tech Collective Action LLP" apgalvo, ka 2021. gadā digitālās reklāmas mārketinga izdevumi sasniedza 490 miljardus ASV dolāru jeb 441 miljardu eiro.

"Ad Tech Collective Action" apgalvo, ka Google reklamējot savus produktus un pakalpojumus vairāk nekā konkurentu.  Google mātesuzņēmums "Alphabet" nosauca lietu par nesakarīgu, cenšoties panākt, lai tiesvedība tiktu izbeigta. Taču Londonas Konkurences tribunāls ir nolēmis, ka lieta var tikt nodota tālāk izskatīšanai tiesā.

“Šis ir ļoti svarīgs lēmums "Google" pret konkurenci vērstās rīcības upuriem reklāmas tehnoloģiju jomā,” sacīja bijušais "Ofcom" direktors Klaudio Pollaks, kurš tagad ir "Ad Tech Collective Action" partneris. “Tagad Google būs jāatbild par savu praksi tiesā," viņš saka. "Google" juridiskā departamenta direktors Olivers Betels raksturoja sūdzību kā “spekulatīvu un oportūnistisku”.“Mēs pret to stingri iestāsimies, pamatojoties uz faktiem,” viņš piebilda paziņojumā.

Paies ilgs laiks, līdz šis jautājums tiks atrisināts - līdz šim brīdim ir pagājuši jau astoņpadsmit mēneši, un tiesas datums vēl nav noteikts.

Apvienotās Karalistes, Eiropas un ASV regulatori veic izmeklēšanu saistībā ar "Google" reklāmas tehnoloģiju uzņēmējdarbību, savukārt Eiropas Komisija uzņēmumam jau ir piemērojusi miljardiem sterliņu mārciņu vērtus naudas sodus par rīcību, ko nodēvējusi kā pret konkurenci vērstu.