Krievi nav sajūsmā par ķīniešu automobiļiem: ziemu var neizturēt
Ķīnas automobiļi sākuši dominēt gan Krievijas auto tirgū, gan arī servisos. Šā gada pirmajos astoņos mēnešos uz remontu nosūtīts par 35% vairāk ķīniešu ražoto auto vecumā līdz četriem gadiem, nekā pērn.
Tas izriet no Krievijas lielākā auto tehniskās apkopes staciju tīkla “Fit Service” statistikas, raksta "Izvestija".
“Lielākajai daļai ķīniešu automobiļu, piemēram, piekare nav gatava komerciālai izmantošanai. Tā netur lielu slodzi taksometra darba režīmā,” saka auto nomas “RentCarsSPB” direktors Aleksandrs Vinogradovs.
Problēmas ar piekari var sākties pēc 20 000 kilometru nobrauciena, norāda tehniskā parka “Skolkovo” pārstāvis Dmitrijs Poluņins. "Ja mēs runājam par automobiļu izmantošanu megapolisēs, tad ikgadējais nobraukums ir vismaz 40 000 kilometru. Ar tādu izmantošanu problēmas ar piekari sāksies jau pusgadu pēc mašīnas iegādes."
Aptauja liecina, ka Krievijas autobraucēji ir vīlušies Ķīnas spēkratos – 61% uzskata, ka tās tikai daļēji ir pielāgotas Krievijas apstākļiem, 19% ir pārliecināti, ka tās neizturēs krievu ziemu.
Kā problēmas nosauktas plāns metāls, detaļas, kas nav paredzētas lielai slodzei (44%), metāla korozija (42%), nekvalitatīva elektronika un rezerves daļas (29%), par neizturīgu piekari sūrojas 28%, par sliktu krāsojumu 24%.
Pēc “Avtostat” datiem, 1. jūlijā Krievijā bija ap 1,08 miljoniem Ķīnas ražojuma auto. Kopš iebrukuma Ukrainā ražošanu Krievijā pārtraukuši visi rietumvalstu auto būvnieki, nepiegādā arī jaunas mašīnas. Vieta tukša nepaliek, šogad Krievija kļuvusi par lielāko Ķīnas auto importētāju. No janvāra līdz maijam ievesti 287 000 auto, gandrīz divreiz vairāk nekā pērn.