Pasaulē

Transseksuālis reklāmā gremdē lielāko ASV alus darītavu

Jauns.lv

ASV lielākās alus darītavas “Anheuser-Busch” vērtība dažu nedēļu laikā samazinājās par vairāk nekā 5 miljardiem dolāru (4,52 miljardi eiro), kopš uzņēmums paziņoja par partnerattiecībām ar skandalozo sociālo mediju influenceri, transseksuāli Dilanu Malveniju, lai reklamētu “Bud Light” zīmolu.

Transseksuālis reklāmā gremdē lielāko ASV alus dar...

Kopš 31. marta “Bud Light” mātesuzņēmuma akciju cena ir kritusies par nepilniem 4%, uzņēmuma kapitalizācijai samazinoties no 132,38 miljardiem dolāru līdz 127,13 miljardiem dolāru (no 119,73 līdz 114,98 miljardi eiro), savukārt “Bud Light” un citu “Anheuser-Busch” produktu pārdošanas apjomi ir samazinājušies par 30 līdz 80 procentiem, vēsta “Washington Examiner”.

Izdevums norāda, ka problēma nav vienkārši tas, ka Malvenijs ir kļuvis slavens kā vīrietis, kurš izliekas par sievieti, bet drīzāk tas, ka viņš uzvedas kā stulba, smieklīga sievietes karikatūra, tādējādi šķiet visnotaļ savāds “Bud Light” viceprezidentes mārketinga jautājumos Alisas Heineršeidas lēmums šādi iedvest zīmolam jaunu dzīvību. "Bud Light" reklāmā Malvenijs ir tērpies kā leģendārā aktrise Odrija Hepbērna 1961. gada filmā "Breakfast at Tiffany's".

Uzņēmuma sadarbošanās ar 26 gadus veco transgenderi, kuram sociālajos medijos ir vairāk nekā 10,8 miljoni sekotāju, izraisījusi konservatīvās auditorijas krasi negatīvu reakciju, kas daudzviet jau izpaužas “Anheuser-Busch” produktu boikotā.

Mūziķis un aktieris Kids Roks jau pauda savu attieksmi, publicējot video, kurā viņš ar automātu sašauj “Bud Light” alus bundžas un sūta gan “Bud Light”, gan “Anheuser-Busch” turpat, kurp aizgāja krievu kreiseris “Moskva”.

Līdz šim vienīgais “Anheuser-Busch” komentārs bija paziņojums, ka bundžas ar Malvenija attēlu bija dāvana influencerim un nav paredzētas pārdošanai. “Viņi itin nemaz negaidīja saņemto reakciju,” laikrakstam “Daily Mail” sacīja “Forte Analytica” mārketinga un sabiedrisko attiecību eksperts Gerets Boids. “Ja viņi tagad reaģēs un neizlabos situāciju, viņiem kļūs tikai sliktāk. Domāju, ka pašlaik viņi cenšas izvairīties par to runāt, cerot un lūdzoties, ka tas viss izzudīs, taču laikam tas ir vissliktākais, ko varētu darīt.”

Malvenijs jau izraisījis skandālu nesenajā “Nike” reklāmā, kur viņš reklamē sieviešu sporta apģērbu. Kritiķi norādīja, ka savādi redzēt sieviešu apģērba reklāmā personu, kurā nav itin nekā sievišķīga, bet krūšturī vispār nav, ko likt.

Tēmas