Parīze veco automašīnu aizliegumu atliek vismaz līdz 2023. gadam
foto: AFP/Scanpix
Varasiestādes paziņoja, ka Parīzē un tās tuvējās piepilsētās darba dienās no plkst.8 līdz plkst.20 tiks aizliegtas vecākas automašīnas, vieglās kravas mašīnas un motocikli.
Pasaulē

Parīze veco automašīnu aizliegumu atliek vismaz līdz 2023. gadam

Jauns.lv / LETA

Parīze uz sešiem mēnešiem atlikusi veco automašīnu aizliegumu, kura mērķis ir samazināt piesārņojumu.

Parīze veco automašīnu aizliegumu atliek vismaz lī...

Pēdējo gadu laikā varasiestādes ir pakāpeniski aizvākušas vecos transporta līdzekļus no Parīzes ielām, ieviešot obligātu emisijas reitingu.

Šo kampaņu aktīvi atbalstījusi Parīzes mēre Anna Idalgo, kas izspēlē savu zaļo kārti kā Sociālistu partijas kandidāte aprīlī gaidāmajās prezidenta vēlēšanās.

Viņa solījusi līdz 2024.gada Vasaras olimpiskajām spēlēm Parīzē aizliegt ar dīzeļdzinējiem aprīkotas automašīnas, un plāno pilsētas centrā gandrīz pilnībā aizliegt privāto transporta līdzekļu satiksmi.

Bija plānots, ka 1.jūlijā Parīzē un tās piepilsētās tiks aizliegtas emisijas reitinga trešās klases automašīnas, kas ietver visas mašīnas ar benzīna dzinējiem, kas ražotas pirms 2006.gada janvāra, un visus transporta līdzekļus ar dīzeļdzinējiem, kas ražoti pirms 2011.gada. Šis aizliegums skartu vairāk nekā 1,2 miljonus transporta līdzekļu.

Tomēr aizlieguma ieviešana tagad atlikta vismaz līdz 2023.gadam, paziņoja Parīzes varasiestādes, šo lēmumu skaidrojot ar nepieciešamību pēc papildu finansiālās palīdzības mājsaimniecībām ar zemiem ienākumiem, lai tās varētu iegādāties jaunākus automobiļus, un nepieciešamību ieviest standartizētus radarus automātisku pārbaužu veikšanai.

Varasiestādes paziņoja, ka Parīzē un tās tuvējās piepilsētās darba dienās no plkst.8 līdz plkst.20 tiks aizliegtas vecākas automašīnas, vieglās kravas mašīnas un motocikli.

Varasiestādes norādīja, ka līdzīgas shēmas jau pieņemtas 231 Eiropas pilsētā vai reģionā un izrādījušās sevišķi efektīvas satiksmes radītās siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas samazināšanai.

Taču kritiķi uzskata, ka šāda shēma īpaši soda piepilsētas iedzīvotājus, kuriem nav viegli piekļūt efektīvam sabiedriskajam transportam, liekot viņiem vairāk paļauties uz savām automašīnām.