Bagātākā sieviete Krievijā: neticams pelnrušķītes veiksmes stāsts vai tomēr... ne gluži?
Lielākā Krievijas tiešsaistes mazumtirgotāja "Wildberries" dibinātājas Tatjanas Bakalčukas ģimene pēc "Forbes" versijas ir bagātākā ģimene valstī. Kā jaunai sievietei bez jebkādas pieredzes un starta kapitāla izdevās izveidot daudzmiljardu biznesu?
Pāra kapitāls ir vairāk nekā 13 miljardi dolāru. 99 procenti biznesa daļu pieder Tajanai, bet viens procents viņas vīram. Otro vietu ieņem ķīmijas holdinga "Fosagro" direktoru padomes priekšsēdētāja vietnieks Andrejs Gurjevs ar 6,9 miljardiem dolāru, bet trešajā vietā ir brāļi Rotenbergi (5,95 miljardi dolāru).
Interneta veikalu "Wildberries" Tatjana ar vīru radiofiziķi Vladislavu dibināja 2004.gadā un sākumā specializējās apģērbu pārdošanā no vācu tirgotāja "Otto Group" katalogiem "Otto" un "Quelle", raksta "Meduza".
Tajā pašā gadā biznesam pievienojās trešais partneris – Sergejs Anufrijevs, kuru pēc pāris gadiem RBK un citos izdevumos sāka saukt par kompānijas līdzīpašnieku. Lai gan formāli viņš neskaitās "Wildberries" līdzīpašnieks. 2012.gadā "Wildberries" popularitātes ziņā apsteidza lielāko konkurentu – interneta veikalu "Ozon.ru".
Bakalčuka ģimenes biznesa pacelšanās iemesls ir divi galvenie risinājumi: preču bezmaksas piegādes (tā bija pirmā reize Krievijas tirgū) ieviešana un liels pasūtījumu izsniegšanas punktu tīkls ar pielaikošanas kabīnēm.
Pēc "SPARK-Interfaks" datiem, 2020.gadā kompānijas ieņēmumi bija 169,7 miljardi rubļu. Ierēdņi un ministri atklāti atbalsta "Wildberries". 2019.gadā rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs personīgi paziņoja par vietnes atvēršanu tirdzniecībai Eiropā un sadales centra būvniecību Slovākijā.
Tajā pašā gadā Mihails Mišustins (tad vēl nodokļu dienesta vadītājs) paziņoja, ka "Wildberries" kļūs par pirmo kompāniju, kas pāries uz nodokļu monitoringa sistēmu. 2020.gadā pati Tatjana paprasīja Vladimiram Putinam atbalstīt tehnoparka izveidi mazajam un vidējam biznesam Krievijā.
Publikācijās masu medijos un retās (komplimentārās) intervijās Tatjana tiek parādīta kā "self-made woman" – bijušā angļu valodas skolotāja, kura bez pieredzes un starta kapitāla spēja izveidot daudzmiljardu biznesu. Tomēr tā gluži nav.
Bakalčuka labprāt izvēlas nepieminēt, ka līdz "Wildberries" dibināšanai viņas vīrs jau bija pieredzējis uzņēmējs, kurš kopā ar partneri veiksmīgi pārdeva savu biznesu. Darījuma dalībnieki atklājuši, ka saņēmuši pa desmit miljoniem dolāru.
Tie bija 2000.gadi un tajā laikā tā nebija maza nauda, kas ļauj investēt jaunā biznesā, piemēram, "Wildberries". Uzņēmēja tāpat nerunā par radniecīgām saitēm ar "Rosneft" top menedžmentu.