Pēc jaunākās "Nike" reklāmas noskatīšanās daļa japāņu sola nekad vairs nepirkt zīmola produkciju
foto: ekrānuzņēmums no video
Pasaulē

Pēc jaunākās "Nike" reklāmas noskatīšanās daļa japāņu sola nekad vairs nepirkt zīmola produkciju

Jauns.lv

Novembra beigās uzņēmums "Nike" Japānā publicēja jaunu reklāmas rullīti, kurā vēršas pret rasismu un mobingu. Reklāma sociālajos tīklos izraisījusi divējādu reakciju. Kamēr vieni to slavē, citi pauž sašutumu un sola uzņēmumu boikotēt.

Pēc jaunākās "Nike" reklāmas noskatīšanās daļa jap...

Divas minūtes garo reklāmas rullīti video straumēšanas vietnē "YouTube" četru dienu laikā noskatījušies jau vairāk nekā 9 miljoni cilvēku, bet tviterī - pat vairāk nekā 14 miljoni.

Daži sociālo mediju lietotāji šo reklāmu raksturoja kā "pārsteidzošu", "spēcīgu" un "skaistu", bet liela daļa tomēr reklāmu nopēla, raksta "The Guardian".

Reklāma, kurai dots nosaukums "Nākotne negaida", stāsta par trīs pusaugu meitenēm Japānā. Visas aizraujas ar futbolu. Viena ir japāniete, otra - korejiete, bet trešā - afroamerikāņa un japānietes meita.

Reklāmā redzams, kā meitenes dažādos veidos tiek pazemotas. Piemēram, jauktās rases meiteni apceļ klasesbiedri, korejiešu meitene tiek apcelta sociālajos tīklos. Vēlāk viņa internetā meklē informāciju par "Zainichi problēmu" - vārdu, ko lieto, lai raksturotu etniskos korejiešus, kuri "uzturas Japānā". Tikmēr japāniešu meitene strīdās ar savu māti par atzīmēm skolā.

Visas trīs vieno vēlme stāties pretī savām problēmām un pierādīt sevi ar mīlestību pret futbolu.

Skatītāji uzskata, ka reklāma nepatiesi atspoguļo mūsdienu Japānas sabiedrību.

"Vai tiešām Japānā valda tik liela diskriminācija? Ir sajūta, ka jūs esat izveidojuši nepatiesu iespaidu par Japānu," raksta kāds "Twitter" lietotājs.

Vēl kāds cits norāda: "Mūsdienās ir ļoti bieži redzams, kā uz skolu pilnīgi normāli un mierīgi dodas dažādu tautību cilvēki. Aizspriedumains ir "Nike"." "Vai jums ir jautri vainot Japānu?" jautā kāds cits.

Apskatot pirmos komentārus zem reklāmas rullīša, daudzi cilvēki pauž, ka vairs nepirks "Nike" produkciju.

Japānā dzīvo samērā viendabīga sabiedrība, taču vairāki sportisti, piemēram, regbija zvaigznes un talantīgā tenisiste Naomi Osaka, kuras māte ir japāniete, bet tēvs nāk no Haiti, likuši mainīt novecojušos uzskatus par to, ko nozīmē būt japānim.