foto: ekrānuzņēmums no video
Miljonu ziedojušo amerikāņu futbola fanu padara par ļaundari 10 gadus senu tviterjoku dēļ
Pasaulē
2019. gada 27. septembris, 05:22

Miljonu ziedojušo amerikāņu futbola fanu padara par ļaundari 10 gadus senu tviterjoku dēļ

Jauns.lv

ASV koledžas amerikāņu futbola komandas līdzjutējs-labdaris, kurš, pateicoties savai virālajai kampaņai, tika pie prāvas naudas summas, kuru pēcāk apsolīja ziedot bērnu slimnīcai un baudīja sabiedrības atzinību, nu attapies viedokļu krustugunīs. Kāds vietējais žurnālists puiša “Twitter” kontā atradis 10 gadus vecus, rasistiskus jokus.

Kārsons Kings savas virālās kampaņas ietvaros izveidoja plakātu, ar kura palīdzību lūdza cilvēkus ziedot naudu, jo “Jāpapildina “Busch Light” krājumi”.

Plakātā bija iekļauts viņa sociālo tīklu lietotājvārds aplikācijā “Venmo”. Kārsons plakātu parādīja 14. septembrī ESPN raidījuma “College GameDay” laikā, pirms Aiovas “Hawkayes” un Aiovas Štata universitātes “Cyclones” mača.

Kampaņa salīdzinoši īsā laikā kļuva virāla un nauda puiša kontā bira no visām malām. Tad piepeši Kārsons paziņoja, ka visu iegūto ziedos bērnu slimnīcai, kas naudas devēju skaitu tikai vairoja.

Papildus tam “Busch Light” piedāvāja puisim bezmaksas alus krājumus vienam gadam un nodēvēja viņu par “karali” (atsaucoties uz Kārsona uzvārdu) un “Aiovas leģendu”.

Iedvesmojošais stāsts par neticamu dāsnumu un sabiedrības, kā arī uzņēmumu un ražotāju saliedēšanās spēku, šķiet, bija noslēdzies uz pozitīvas nots.

Taču Aiovas štata medijs “Des Moines Register” izlēma ielūkoties nu jau par publisku personu kļuvušā labdara “Twitter” vēsturē.

Alus ražotājs norobežojas no labdara

Īsumā – tas, ko atrada “Des Moines Register” ir vairāki rasistiski, potenciāli aizskaroši joki, kurus Kārsons bija pārpublicējis portālā “Twitter” 16 gadu vecumā, teju pirms desmit gadiem.

Intervijā ar mediju Kārsons, pats, uzlūkojot nu jau aizmirsto “Twitter” joslu, pauda nožēlu par pusaudža gados sarakstīto, taču ar to vis nepietika.

Pēc medija publikācijas no sadarbības un saistības ar Kārsonu Kingu atteicās alus ražotājs, kurš pats vēl tikko bija paguvis izvērst mārketinga kampaņu, izlīmējot dāsnā puiša seju uz speciāli šim labajam žestam radītas alus bundžiņu sērijas.

Ražotājs apgalvoja, ka savu augsto morālo vērtību dēļ vairs nespēj saistīties ar tādu personu kā Kārsons Kings. Divās frontēs sadalījās arī visi tie, kuri vēl nesen Kārsonu bija atbalstījuši.

Rasismu un homofobiju atrod arī paša žurnālista tviterī

No labdara, kura vārds izskanējis pasaulē Kārsons Kings īsā mirklī kļuva par “atmaskotu” rasistu teju dekādi veco tvītu dēļ, kurus viņš, kā pats apgalvo, bija aizmirsis un patlaban nožēlo.

Rezultātā, īsu brīdi pēc paziņojuma par vērienīgo ziedojumu slimiem bērniem, Kārsons Kings nāca klajā ar publisku atvainošanos par 16 gados “Twitter” kontā sarakstīto.

Būtiski, ka stāsts nebeidzas arī šeit. Interneta lietotāji, kuri saniknojušies uz “Des Moines Register” žurnālistu Āronu Kalvinu, metušies izpētīt viņa paša “Twitter” vēsturi.

Saskaņā ar “The Washington Post” rakstīto, nav bijis jāmeklē pat 10 gadu tālā pagātnē, lai atrastu ja ne vairāk, tad vismaz tikpat daudz rasistisku un homofobisku joku “politkorektā” žurnālista izpildījumā.

Medija pārstāvja atbilde uz šo visu bija notikušajam neadekvāti lakonisks paziņojums nu jau skrupulozi parediģētajā, padzēstajā un aizslēgtajā “Twitter” kontā: “Hei, gribēju tikai piebilst, ka esmu izdzēsis savus neadekvātos tvītus. Atvainojos, ka neesmu turējies pie tiem augstajiem standartiem, pie kuriem “Des Moines Register” uztur citus.”

Tikmēr Aiovas gubernators Kims Reinolds (Republikāņu partija) ir pieturējies pie plāniem un paziņojis, ka gaidāmā sestdiena tikšot pasludināta par Kārsona Kinga dienu.