Austrālijas uzraugs 619 lappušu garā ziņojumā iesaka valdībai rūpīgāk kontrolēt "Facebook" un "Google" darbību
Austrālijas patērētāju tiesību uzraugs piektdien publicētā ziņojumā aicinājis valdību rūpīgāk kontrolēt populārākās digitālās platformas, piemēram, "Facebook" un "Google".
Konkurences un patērētāju komisija (ACCC) paziņoja, ka pusotru gadu ilgā izmeklēšanā par digitālo platformu ietekmi uz ziņām un reklāmu atklātas atsevišķas problemātiskas datu prakses, kas var kaitēt patērētājiem.
AACC konstatēja, ka patērētāji netiek pienācīgi informēti par to, kā tiek ievākti un izmantoti viņu dati, kā arī viņiem ir maz iespēju kontrolēt plašo datu klāstu, ko apkopo kompānijas.
619 lappušu garajā ziņojumā uzraugs norādīja uz milzīgo datu apmēru, kas tiek apkopots, un ieteica izveidot digitālo platformu prakses privātuma kodeksu.
Komisija aicināja Austrālijas valdību rīkoties, lai valstī ierobežotu "Google" un "Facebook" dominanci tirgū.
Uzrauga priekšsēdētājs Rods Simss atzina, ka dominējošās digitālās platformas uz komisijas norādēm par problēmām līdz šim atbildējušas vienkārši "uzticieties mums", bet visā pasaulē pieaug bažas par šo platformu ietekmi uz patērētājiem, ziņām un sabiedrību kopumā, tādēļ ir jāseko rīcībai.
Ziņojumā uzsvērts, ka Austrālijā, tāpat kā daudzās citās pasaules valstīs, sabiedrība cieš no dezinformācijas un pieaugošās neuzticēšanās ziņu medijiem.
Simss norādīja, ka saistībā ar "Google" un "Facebook" darbību Austrālijā ACCC veic piecas izmeklēšanas - četras par patērētāju un vienu par konkurences tiesību pārkāpumiem.
Šonedēļ ASV Federālā tirdzniecības komisija (FTC) noteica "Facebook" piecu miljardu ASV dolāru (4,4 miljardu eiro) sodu par privātuma pārkāpumiem.
Kopumā ACCC ziņojumā uzskaitīti 23 ieteikumi tiesību, patērētāju aizsardzības, mediju regulējuma un privātuma likumu uzlabojumiem.
Komisija ieteica pastiprināt uzraudzību digitālajām platformām, grozīt apvienošanās likumus, piešķirt finansējumu žurnālistikas atbalstam, mediju pratības veicināšanai skolās un kopienās, uzlabot patērētāju privātuma aizsardzību un izveidot tiesībsarga biroju.
Austrālijas valdība ziņojumu pasūtīja 2017.gadā, un tagad paziņoja, ka pieņem ACCC galveno secinājumu, ka ir nepieciešama reforma šajā joma.
Valdība solīja pēc 12 nedēļu ilgām konsultācijām līdz gada beigām prezentēt reformu programmu.
Austrālijas lobija grupa, kas pārstāv lielu digitālo kompāniju, piemēram, "Google", "Facebook" un "Twitter" intereses, aicināja valdību būt piesardzīgai attiecībā uz rekomendāciju izpildes plašāku ietekmi, jo tās var "radīt negribētas sekas visiem digitālajiem uzņēmumiem un ietekmēt patērētājiem Austrālijā pieejamo digitālo produktu izvēli".