Musulmanis apsūdz aviokompāniju "EasyJet" rasismā, jo apkalpe ielauzusies pie viņa tualetē
Adils Kajani (35) bija ceļā ar lidmašīnu no Marakešas Marokā uz Mančestru Lielbritānijā. Lidojums starp abām pilsētām ilgst aptuveni divas stundas, un vīrietis lidojuma laikā devies apmeklēt labierīcības, kā dēļ saskāries ar, viņaprāt, lidmašīnas personāla klaji neprofesionālo uzvedību un rasismu.
Kā stāsta Adils, viņš "tualetē sēdējis ar līdz potītēm nolaistām biksēm," kad pēkšņi, "drošības dēļ", labierīcībās ielauzies lidmašīnas personāls, apgalvojot, ka vīrietis tualetē pavadījis pārāk ilgu laiku.
Kā stāsta aizskartais vīrietis, personāls vispirms esot pieklauvējis pie durvīm, uz ko Adils atbildējis. "Es teicu, ka pēc minūtes nākšu ārā," stāsta lidmašīnas pasažieris. "Bet tad durvju slēdzis atvērās un personāls ar varu ielauzās tualetē."
"Es joprojām tur sēdēju, pilnīgi apkaunots," nepatīkamo situāciju atceras Adils. "Es saucu, lai viņi nekavējoties iziet ārā un aizver durvis." Tomēr personāls nav klausījis un uzstājis, ka vīrietis ir ieslēdzies pārāk ilgi.
Adils stāsta, ka ne pret vienu citu pasažieri lidmašīnas apkalpe šādi neizturējās, turklāt viņš tualetē nemaz neesot bijis tik ilgi. Kā uzskata vīrietis, personāls pret viņu šādi attiecies tāpēc, ka viņš ir tumsnējs. "Es uzskatu, ka tā bija rasu diskriminācija. Viņi redzēja manu ādas krāsu. Tā bija islāmofobijas izpausme," stāsta Adils.
Lidsabiedrība pēc notikušā kompensācijā vīrietim piedāvājusi 500 britu mārciņas, no kurām cietušais atteicies. "Tika aizskarta mana cieņa un tā naudā nav novērtējama. Es vēlos, lai iesaistītie darbinieki man personīgi atvainotos, jo viņi bija ārkārtīgi rupji un nepieklājīgi," uzstāj Adils. "Es sajutos kā noziedznieks, tas bija ļoti pazemojoši. Ar mani pirmo reizi kaut kas tāds atgadījās, un, kā es saprotu, galvenais iemesls ir mana piederība noteiktai rasei."
Tikmēr kompānijas "EasyJet" pārstāvis darbiniekus aizstāv. "Mums ir ļoti žēl, ka Kajani kungs jūtas aizvainots, tomēr mūsu lidmašīnas apkalpe sekoja drošības instrukcijām, klauvējot pie tualetes durvīm un pēc tam tās atverot, jo nesagaidīja atbildi," vēsta paziņojums. Šāda procedūra paredzēta, lai nodrošinātu visu uz gaisa kuģa esošo cilvēku drošību, tai skaitā tā pasažiera, kurš atrodas tualetē. Kā skaidro "EasyJet", rasei nav bijusi nekāda nozīme.