Lielbritānija aizliedz digitāli uzlabotas kosmētikas reklāmas
Lielbritānijas reklāmas tirgus regulators aizliedzis divas Francijas kosmētikas giganta "L'Oreal" reklāmas, kurās digitāli uzlabotas aktrises Džūlijas Robertsas un supermodeles Kristijas Tērlingtones fotogrāfijas.
Lielbritānijas Reklāmas standartu pārvalde reklāmas atzinusi par maldinošām.
"L'Oreal" nav spējusi pierādīt, ka žurnālos publicētajās reklāmās redzamās fotogrāfijas patiesi ataino reklamēto produktu rezultātu, teikts pārvaldes paziņojumā.
Regulators šādu lēmumu pieņēmis, izskatot kāda britu likumdevēja sūdzību par "L'Oreal" zīmola "Lancome" tonālā krēma "Teint Miracle" reklāmu, kurā redzama Robertsa, un zīmola "Maybelline" tonālā krēma "The Eraser" reklāmu, kurā redzama Tērlingtone.
"Mēs akceptējam, ka reklāmās tiek pielietota digitāla manipulācija, bet tam jānotiek patiesā veidā," norādīja Lielbritānijas Reklāmas standartu pārvaldes pārstāvis Mets Vilsons.
"L'Oreal" aizstāvēja reklāmas, norādot, ka attēlos precīzi atainots rezultāts, kādu var panākt ar šiem produktiem.
Kompānija atzinusi, ka Tērlingtones fotogrāfija digitāli uzlabota, "lai padarītu gaišāku ādu, izlīdzinātu kosmētiku, samazinātu tumšas ēnas ap acīm, izlīdzinātu lūpas un padarītu tumšākas uzacis".
Savukārt Robertsai ir "dabiski skaista un mirdzoša āda", teikts "L'Oreal" paziņojumā.
LETA