Zviedrijā nosoda H&M par ļoti brūnas modeles izmantošanu peldkostīmu reklāmā
Reklāma, kas ir daļa no jaunās kolekcijas vides reklāmas kampaņas, izvietota Zviedrijā un vēl 43 pasaules valstīs.
H&M pārstāvis Hokans Andersons Zviedrijas laikrakstam "Aftonbladet" teica, ka kompānijai ir žēl, ja reklāma ir sarūgtinājusi kādu no tās klientiem. "Mēs tikai vēlējāmies parādīt mūsu jaunāko peldkostīmu," viņš atzina.
Tomēr kopš kampaņas sākuma Zviedrijas reklāmas tiesībsarga birojs ("Reklamombudsmannen") saņēmis jau septiņas sūdzības par šo kampaņu, kurās teikts, ka tajā pausta seksistiska un diskriminējoša attieksme, kā arī modele ir pārāk tieva un ar neveselīgu iedegumu.
Tiesībsargs nolēma, ka H&M peldkostīmu reklāmas kampaņa nav seksistiska, kā arī neveicina neveselīgu un pārmēru tievu cilvēku ideālu veidošanos sabiedrībā, tomēr atzina, ka modele ir pārāk iedegusi.
"Ir plaši zināms, ka pārmērīga ādas pakļaušana saules radiācijai ir kaitīga un var izraisīt ādas vēzi. Reklāma parāda ideālu ar modeles pārmērīgi iedegušo ādu, kādas sasniegšana var būt kaitīga," teikts tiesībsarga izplatītajā paziņojumā.
Zviedrijas Vēža fonds jau maijā nosodīja H&M reklāmu, uzverot, ka jauniešu vidū īpaši populārais zīmols "veido skaistuma ideālu, kas ir nāvējošs".
Lai gan H&M atvainojās par kampaņu, Andersons ceturtdien atzina, ka nevienā no 43 pārējām valstīm sūdzības par šo reklāmas kampaņu nav saņemtas. Viņš piebilda, ka pirms nākamās kampaņas uzņēmums noteikti ievēros pret šo kampaņu paustos iebildumus.
Maijā H&M pārstāvji skaidroja, ka peldkostīma reklāmā redzamā modele Izabeli Fontana ir brazīliete, tādēļ viņas ādas krāsa ir tumšāka kā lielākai daļai eiropiešu.