Aizvien vairāk Austrumu slimnīcas pacientu izvēlas lietot pašapkalpošanās stendus, lai izvairītos no rindām
foto: Ieva Leiniša/LETA
Aizvien vairāk Austrumu slimnīcas pacientu izvēlas lietot pašapkalpošanās stendus, lai izvairītos no rindām.
Sabiedrība

Aizvien vairāk Austrumu slimnīcas pacientu izvēlas lietot pašapkalpošanās stendus, lai izvairītos no rindām

Ziņu nodaļa

Jauns.lv/LETA

Gada laikā par 10% pieaudzis to Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) pacientu skaits, kas izmanto ārstniecības iestādē pieejamos pašapkalpošanās stendus, tādējādi izvairoties no stāvēšanas rindā, informēja slimnīca.

Aizvien vairāk Austrumu slimnīcas pacientu izvēlas...

Pusgada laikā RAKUS stacionāros izvietotos pašapkalpošanās stendus izmantojuši 35% pacientu, kuriem šī sistēma bijusi pieejama, veicot norēķinus 130 000 eiro vērtībā. Šāds digitāls risinājums ļauj pacientiem reģistrēties uz plānotajām vizītēm vai izmeklējumiem bez klientu apkalpošanas speciālistu iesaistes un vienlaikus arī efektīvāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumu veidošanos klientu apkalpošanas centros, skaidro slimnīcā.

Patlaban pašapkalpošanās stendi ir pieejami Austrumu universitātes slimnīcas stacionārā "Gaiļezers", "Latvijas Onkoloģijas centrā" un kopš šī gada jūlija arī "Biķerniekos".

Pašapkalpošanās sistēma izstrādāta ar mērķi padarīt pacientu pieredzi ērtāku un uzlabot reģistrēšanās procesu.

Reģistrācija pakalpojumiem notiek, identificējoties ar personu apliecinošu dokumentu - ID karti vai pasi - un aizņem aptuveni minūti. Pēc veiksmīgas reģistrācijas un bezskaidras naudas norēķina veikšanas pacients var nekavējoši doties uz pakalpojuma saņemšanas vietu, neveicot nekādas formalitātes Klientu apkalpošanas centrā.

Pašapkalpošanās stendos iespējama arī visu veidu rēķinu apmaksa par Austrumu slimnīcas sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem - gan ambulatori, gan stacionāri saņemtajiem, piemēram, pēc ārstēšanās stacionārā, asinsanalīžu nodošanas vai citu izmeklējumu veikšanas, par iepriekš izrakstītiem, bet laikus neapmaksātiem rēķiniem. Reģistrējoties stendā, rēķinu apmaksas sadaļā iespējams redzēt visus konkrētā pacienta neapmaksātos rēķinus.

Austrumu slimnīcas centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore Agrita Junkere norāda, ka pašapkalpošanās stenda risinājums ietekmē slimnīcas iespējas pārvirzīt klientu apkalpošanas resursus tur, kur tie ir vairāk nepieciešami. Pašapkalpošanās stendi ļaujot labāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumus klientu apkalpošanas centros, īpaši noslogotākajās dienas stundās. Klientu apkalpošanas speciālisti tādējādi vairāk uzmanības var veltīt pacientiem, kam nepieciešama individuāla pieeja vai papildu skaidrojumi, un tas sekmē apkalpošanas kvalitāti un pacientu apmierinātību kopumā.

Kopumā 2025.gada sešos mēnešos Austrumu slimnīcas klientu apkalpošanas centros klātienē un attālināti pa telefonu apkalpoti 566 000 klientu: klātienē apkalpoti 288 900 klientu, savukārt attālināti pa telefonu - 277 100 klientu.

Veicot klientu apkalpošanas procesu automatizāciju, slimnīcā arvien pieaug visu veidu digitālo pakalpojumu īpatsvars. Piemēram, cilvēku darbu apstrādāto kontaktu īpatsvars šī gada sešos mēnešos veido 45%, un tas ir ievērojams samazinājums, salīdzinot ar laika posmu no 2024.gada janvāra līdz jūnijam, kad tas sasniedza 65%. Salīdzinoši 2023.gadā tas veidoja 79% īpatsvaru.

Digitālo rīku attīstība un ieviešana ir viens no Austrumu slimnīcas prioritārajiem virzieniem.