
"Draugi, laiks beigt ņirgāties par cilvēkiem!" Soctīklos izceļas pamatīga sašutuma vētra - "Vivi" vilcienā sodīs par biļetes nereģistrēšanu

Soctīklā "X" aizsākusies spraiga diskusija par biļešu reģistrēšanu "Vivi" vilcienos un sodu, ko var uzlikt biļešu kontrolieris nereģistrētas biļetes īpašniekam.
Kāds soctīkla lietotājs raksta: "Kad domā, ka stulbāk vairs nevar, tad kāds pierāda pretējo. Tikko "Vivi" konduktore pateica, ka no rītdienas visos vilcienos biļete pašam jāreģistrē aparātā, kas pie ieejas durvīm. Pēc tam konduktore pārbaudīs, vai biļete reģistrēta. Ja nebūs, tad izrakstīs 50 eiro sodu. Tātad "Vivi" neinteresē, ir biļete vai nav, bet sodīs mani par pilnīgi liekas darbības nepildīšanu. Kurš ir šī stulbuma autors? Lūdzu sakiet, ka konduktore kļūdījās un šī nav Švinkas ideja, lai kaut par metru pagarinātu to iesākto tiltu."
Uz šo komentāru sekoja "Vivi" skaidrojums: "Elektrovilcienā biļete jāreģistrē uzreiz pēc iekāpšanas, izmantojot biļešu reģistratoru. Savukārt dīzeļvilcienā aicinām pasažierus, tiklīdz ieraugāt konduktoru kontrolieri, pašiem pieiet pie viņa, lai reģistrētu biļeti. Tā ir derīga tikai tad, kad tā ir reģistrēta.
Ja biļete nav reģistrēta, pasažieris tiek uzskatīts par braucienam nederīgas biļetes īpašnieku un var tikt sodīts atbilstoši noteikumiem. Šādos gadījumos sodu var piemērot biļešu kontrolieris, kuram būs īpaša atpazīšanas zīme uz formas tērpa."
Komentētājs gan nerimās, norādot: "Ja esmu iegādājies biļeti konkrētam reisam un ar to atrodos vilcienā, tad tā pēc būtības ir derīga. Jebkurš noteikums, kas atceļ tās "derīgumu", neņemot vērā faktu, ka neesmu bezbiļetnieks, ir tikai policejiskas varas izpausme. Uzrakstiet noteikumu, ka biļete derīga tikai tad, ja vilcienā iekāpj, staigājot uz rokām. Vai padusē tur ķenguru. Tas būtu tikpat logiski." Uz to gan nekādas "Vivi" atbildes nesekoja.
Bet kāds cit lūdz situāciju skaidrot Patērētāju tiesību aizsardzības centram: "Lūdzu, sniedziet skaidrojumu vai @ViviVilciens nepārkāpj patērētāju tiesības ar šādām prasībām un formālismu, t.i. - vai "Vivi" var sodīt pasažieri par konkrētā maršrutā, datumā un laikā iegādātu (apmaksātu), bet nereģistrētu biļeti? Vai tas ir samērīgi un taisnīgi?"
Bet vēl kāds komentētājs raksta: "Draugi! Laiks beigt ņirgāties par cilvēkiem. Ja tik bieži nestrādā reģistrācijas aparāti un Jūs pusotru gadu nemākat salabot, tad varbūt netraucējiet cilvēkiem lietot vilcienu, sarunāts? Stacijās biļešu kasu taču arī Skultes līnijā gandrīz nekur vairs nav."
Tam piekrīt arī kāds cits komentētājs: "Man ir bijušas dažas reizes, kad nopērku biļeti caur "Mobilly" aplikāciju, cenšos to reģistrēt pie reģistratora, taču biļete rādās, ka ir nederīga. Pēc tam pie konduktora viss ir kārtībā. Tad, kad šī nianse tiks sakārtota, tad var sākt runāt par sodiem."