Ar "ADwards 2025" galveno balvu godina Latvijas Sabiedriskā medija un "Dod pieci!" kampaņas "Slimība izārda, cerība dziedē" autori
"ADwards 2025" galvenās balvas laureāti (foto: Jānis Spurdziņš)
Sabiedrība

Ar "ADwards 2025" galveno balvu godina Latvijas Sabiedriskā medija un "Dod pieci!" kampaņas "Slimība izārda, cerība dziedē" autori

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

30. aprīlī pasniegtas “Latvian Art Directors’ Club” (LADC) rīkotā radošās izcilības festivāla “ADwards 2025” balvas. Festivāls jau astoņpadsmito reizi pulcēja Latvijas izcilākos reklāmas, dizaina un citu radošo industriju profesionāļus, kuru darbus vērtēja starptautiska žūrija. Dažādās radošajās disciplīnās finālā iekļuvuši 167 darbi, no kuriem vislabākie ordeņu pasniegšanas ceremonijā godināti ar 33 pirmās pakāpes ordeņiem un 40 otrās pakāpes ordeņiem. Par gada kopvērtējumā par labāko aģentūru jau astoto gadu pēc kārtas atzīta “McCann Riga”, bet galveno balvu jeb "Grand Prix" saņēmusi aģentūra “Magic” par Latvijas Sabiedriskajam medijam un akcijai “Dod pieci!” radīto kampaņu “Slimība izārda, cerība dziedē”.

Ar "ADwards 2025" galveno balvu godina Latvijas Sa...

“ADwards” darbi tika iesniegti un vērtēti 10 kategorijās: “Audio un video”, “Tiešsaistes un digitālie risinājumi”, “Dizains”, “Zīmola pieredze”, “Integrētās kampaņas un inovācijas”, “Radošā biznesa izcilība”, “Sabiedriskās attiecības”, “Radošās izcilības eksports”, “Mākslinieciskais izpildījums / meistarstiķi” un īpašā kategorijā “Uzlecošie radošie”, kurā iesniegt gan realizētus, gan potenciālus projektus reklāmas, grafikas un digitālā dizaina jomā bija aicināti jaunie talanti līdz 28 gadu vecumam.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi – nozarē atzīti reklāmas, dizaina un citu radošo jomu eksperti – no 11 valstīm. Žūrijas prezidente bija Klāra Palmere (Klára Palmer) no aģentūras "DDB Prague", kuras darbi ir apbalvoti tādos starptautiskos nozares konkursos kā "Cannes Lions", "London International Awards", "One Show", "Golden Drum" un citos.

“Vispirms jau lielākais prieks ir par to, ka festivāls pēc gada pauzes ir atgriezies un to, ka tas bija ļoti gaidīts, varējām manīt gan pēc iesniegto darbu skaita, gan apmeklējuma dienas un vakara daļā. Šis festivāls reizē arī iezīmēja aktuālās industrijas tendences, kā viena no tām – dažādība. Uz skatuves manījām ne tikai lielās reklāmas aģentūras, bet arī pavisam gados jaunus neatkarīgos cīnītājus un dizaina studijas. Tāpat šogad arī pēc vairāku gadu pārtraukuma mēs beidzot atkal pasniedzām festivāla Grand Prix. Kas svarīgi – festivāla žūrijas locekļi akcentēja, ka, lai arī esam mazs tirgus, mūsu vidū valda augsta līmeņa darbi, izcils radošums, kurš spēj līdzāspastāvēt lielo pasaules valstu paveiktajam, un to mums ir vērts sev biežāk atgādināt – jā, mēs varbūt esam mazi, taču spējam būt spilgti, radoši un ļoti jaudīgi, ja vien noticam sev,” saka LADC valdes priekšsēdētājs Kaspars Eglītis.

Pavisam pasniegti 73 ordeņi, no tiem – 33 pirmās pakāpes ordeņi, kas apliecina visradošāko, drosmīgāko un augstvērtīgāko sniegumu. Par ordeņiem bagātāko aģentūru kļuva “McCann Riga”, kas ieguva 27 ordeņus – 14 pirmās pakāpes un 13 otrās pakāpes ordeņus, kā arī titulu "Agency Of The Year" par lielisko sniegumu visa gada garumā un “ADwards” ordeņu pasniegšanas ceremonijā.

"Grand Prix" par vislabāko gada reklāmas kampaņu “Slimība izārda, cerība dziedē”, kas radīta Latvijas Sabiedriskā medija akcijai “Dod pieci!”, saņēma aģentūra “Magic”. 

Visbagātīgākais ordeņu birums novērots divās kategorijās: “Sabiedriskās attiecības” ar 13 dažāda kaluma ordeņiem un “Mākslinieciskais izpildījums / meistarstiķi” ar 14 ordeņiem. 

Par gada “Uzlecošo radošo” (jaunie talanti līdz 28 gadu vecumam) titulēts Emīls Ozoliņš par projektu “Laundry Day / Veļas diena” klientam “Backdoor Market”.

Radošās izcilības eksporta ordeni par kampaņu, kas radīta Latvijā, bet izskanējusi pasaulē, LADC padome piešķīra “WRONG Digital” par Rīgas investīciju un tūrisma aģentūrai radīto “Aukstās zupas karš / Rīga pret Viļņu”.

Žūrijas prezidentes Klāras Palmeres specbalvu saņēma “WKND” par kampaņu “Lai jāņuzāļu meklējumi vainagojas!”, kas radīta Latvijas Dabas fondam. 

Šī gada “ADwards” tēma bija “Paradīzes dārznieki” – simbolisks tēls, kas attēlo radošo industriju kā apsolīto dārzu, bet tās pārstāvjus – kā ideju dārzniekus, kuru galvenais uzdevums ir neļauties vieglākā ceļa kārdinājumam, bet gan rūpēties par savām idejām ar radošuma spēku un drosmi. 

Par “ADwards”

“ADwards” ir vienīgais radošās izcilības notikums Latvijā, kas jau kopš 2005. gada pulcē radošo industriju pārstāvjus. Festivāls ik gadu demonstrē augstvērtīgākos darbus reklāmas, dizaina, digitālo risinājumu un radošo komunikāciju jomās. Šo gadu laikā “ADwards” žūrijā un starp runātājiem vienmēr bijušas pasaulē zināmas radošās leģendas, un festivāls turpina būt platforma, kur tiek svinēta radošuma kultūra, apbalvotas spēcīgākās idejas un iedvesmoti nākamie nozares līderi.