
Autobraucēju ievērībai: Salacgrīvā maija pirmajā nedēļā slēgs pagaidu tiltu pār Salacu

Salacgrīvā no 1.maija līdz 7.maijam plānots slēgt pagaidu tiltu pār Salacu, lai nomainītu metāla plātnes, paziņoja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji. Transporta satiksme tilta slēgšanas laikā tiks novirzīta pa apvedceļiem.
LVC skaidroja, ka esošās brauktuves tērauda klājs transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic papildu jaunu plātņu piemetināšana, šo darbu laikā slēdzot satiksmi. Nolemts iepriekš papildu piemetinātās plātnes demontēt un to vietā uzstādīt jaunas vienlaidu metāla plātnes, nodrošinot maksimālu virsmas līdzenumu riteņu braukšanas zonā, norādīja uzņēmumā.
LVC uzsver, ka pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti uzraudzīts, tostarp katru nedēļu tiek veikti deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Konstatēts, ka tilts ir drošs satiksmei.
Jau vēstīts, ka kopš 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā.
Smagajām automašīnām apbraukšanas maršruts ir caur Limbažiem un Aloju pa reģionālo autoceļu Duči-Limbaži (P53) vai Kocēni-Limbaži-Tūja (P11), Limbaži-Aloja (P13) un Ainaži-Matīši (P15).
Kopš pagājušā gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu, kura nestspēja ir līdz 52 tonnām. To izmantos satiksmei līdz šā gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Esošais tilts pār Salacu tika pilnībā nojaukts, un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.
Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.