"Gaļas gabaliņi lēkāja uz pannas!" Rīdzinieks uzskata, ka gaļu piesūcina ar ūdeni
Rīdzinieks Egils atklāj, ka jau divreiz ir vīlies piemājas veikalā “ENHARS” iegādātajā žāvētajā gaļā. Viņaprāt, tā ir piesūcināta ar ūdeni, lai būtu smagāka.
Kā TV3 raidījumam "Bez tabu" stāsta Egils, pirmais nepatīkamais gadījums noticis pirms pusgada, kad viņš tur pēc darba iegādājies žāvētu gaļu. Mājās, mēģinot to cept, vīrietis piedzīvojis vilšanos – “gaļas gabaliņi lēkāja uz pannas,” viņš atceras. Egils uzskata, ka gaļa bijusi pārāk slapja un neatbildusi kvalitātes standartiem. Viņš uzlicis salveti, kas palikusi pilnībā slapja, tādi bijuši arī pirksti.
Pirms dažām nedēļām viņš devies uz to pašu veikalu un vēlreiz nopircis žāvēto gaļu, taču situācija atkārtojusies. “Esmu pārliecināts, ka gaļa tiek piesūcināta ar ūdeni, lai padarītu to smagāku un maldinātu pircējus,” uzsver Egils.
Vīrietis devās uz veikalu, lai preci atdotu. Lai arī pārdevēja uzstājusi, ka ar gaļu viss esot kārtībā, Egils panācis, ka nauda tiek atgriezta. Uzņēmuma SIA “ENHARS” pārstāvji vēlāk skaidro: “Klients pēc pirkuma vērsās pie mums, atgrieza preci, un mēs atgriezām viņam samaksāto naudu. Tajā pašā dienā pie mums ieradās arī Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārstāvji, kuri veica pārbaudi. PVD noraidīja klienta sūdzību, paskaidrojot, ka gaļas kvalitāte ir laba, un norādīja, ka naudu atgriezt nebija nepieciešams.”
PVD pārstāve Evita Leitāne apstiprina, ka pārbaude veikta, taču pārkāpumi netika konstatēti. Viņa norāda, ka ir bijušas sūdzības par svaigu gaļu, kurai dažreiz var tikt pievienots ūdens, taču šīs sūdzības nav attiecināmas uz žāvēto gaļu. “Svaigai gaļai nevajadzētu būt izteikti slapjai,” skaidro Leitāne, piebilstot, ka šogad dienests plāno pārbaudes pie ražotāja un ņems vērā saņemto informāciju par tehnoloģiskajiem procesiem. PVD atgādina patērētājiem, ka preci derīguma termiņa laikā (7–10 dienu ietvaros) var atgriezt atpakaļ uz veikalu, ja rodas aizdomas par tās kvalitāti.