Strollam jau atrasts aizstājējs. Vai Cunodas dienas "Red Bull" jau skaitītas?
foto: imago/Eibner
Lenss Strolls rokas operācijas dēļ varētu izlaist savu mājas posmu Kanādā.
Citi sporta veidi

Strollam jau atrasts aizstājējs. Vai Cunodas dienas "Red Bull" jau skaitītas?

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

Ja Lenss Strols nevarēs piedalīties gaidāmajā F-1 posmā Kanādā, bet komandas rezervists Felipe Drugovičs netiks atbrīvots no pienākuma startēt Lemānā, uz sacensībām Monreālā “Aston Martin” formulas sēdeklī varētu sēsties Valteri Botass, raksta medijs Motorsport.com.

Strollam jau atrasts aizstājējs. Vai Cunodas diena...

Sakarā ar rokas traumu Strols nevarēja piedalīties Spānijā notikušā posma sacīkstē, lai gan bija kvalificējies 14. pozīcijā. Cik zināms, sportists traumējis roku, kas bija savainota jau pirms dažiem gadiem kritienā no velosipēda. Lai gan komanda nenoliedz, ka Strols bijis neapmierināts par nokavēšanu uz FIA svēršanās procedūru, tiek noliegts, ka pilots roku traumējis garāžā dusmu uzplūda laikā, kā tobrīd neoficiāli tika vēstīts.

Lai kāda arī būtu patiesība, spāņu izdevumi “Diario Sport” un “Marca” raksta, ka otrdien Strolam Barselonas slimnīcā veikta traumētās rokas operācija. Šie paši mediji ziņo, ka operācija neesot bijusi sarežģīta. Viss liecinot, ka Strols varētu būt gatavs startēt savā māju posmā, kas nākamās nedēļas beigās notiks Monreālas trasē.

Šobrīd gan tas vēl nav apstiprināts un tiek spekulēts par to, kurš varētu nomanīt kanādieti, ja tāda nepieciešamība rastos. Barselonā to bija gatavs darīt komandas rezervists Felipe Drugovičs, tomēr, tā kā Strols jau bija kvalificējies, sacensībās nācās piedalīties ar vienu mašīnu. Fernando Alonso ierindojās devītajā vietā, gūstot pirmos punktus šosezon.

Nākamnedēļ Drugovičam paredzēts starts Lemānas 24 stundu sacensībās ar “Cadillac” prototipu. Lai gan pats pilots paudis gatavību nebraukt Lemānā, ja rastos iespēja debitēt F-1 sacensībās, vēl nav zināms, vai to ļauj viņa līgumsaistības. Arī otrs “Aston Martin” rezervists Stofels Vandūrns piedalīsies Lemānas sacīkstē. Tikmēr “Aston Martin” attīstības programmas braucējam Džekam Kraufodam, kā noprotams, vēl nav F-1 superlicences.

Līdz ar to kā reāls variants tiek minēts Valteri Botass, kuram ir līgums ar “Aston Martin” motoru piegādātāju “Mercedes”. Viņš Kanādas GP nedēļas nogalē būs brīvs. Tāpat nav noslēpums, ka kādreizējais “Mercedes” pilots gribētu sevi atkal pierādīt, lai nodrošinātu atgriešanos F1 čempionātā 2026. gadā.

Lai gan Juki Cunoda nav spējis parādīt līdzvērtīgu sniegumu Maksam Verstapenam “Red Bull” sastāvā, komanda šobrīd vēl neplānojot domāt par viņa nomaiņu. Tikmēr “starp rindām” jau tiek minēti konkrēti piloti, kas iederētos viņa vietā.

Pēc tam, kad plāns par Serhio Peresa nomaiņu ar Liāmu Lousonu cieta neveiksmi, jau šīs sezonas trešajā posmā pie “Red Bull” formulas stūres sēdās Cunoda. Pašlaik japāņu pilots šajā komandā veicis septiņus posmus, punktus izcīnot trijos no tiem. Divreiz sasniegta desmitā vieta un vienreiz devītā.

Jautāts par Cunodas grūtībām pielāgoties “Red Bull” sacīkšu mašīnai, komandas tehniskais direktors Pjērs Vašs sacīja: “Mums neizdevās nekas ar Čeko, mums neizdevās nekas ar Liamu. Ar Juki mēs aizvien mēģinām.”

“Red Bull” konsultants Helmuts Marko saka: “Cunoda bieži treniņbraucienos atpaliek tikai 0,1 sekundi, bet tad Makss ir tālu priekšā kvalifikācijā. Bieži mēs spējam mašīnu dabūt kārtībā uz kvalifikāciju un Makss spēj nekavējoties adaptēties. Juki vajadzētu iespēju pabraukt vairāk apļus, bet šādas iespējas nav.”

Daži F-1 apskatnieki uzskata, ka agri vai vēlu Cunodas vieta tiks atdota “Racing Bulls” debitantam Īzakam Hadžāram, kurš sevi šosezon labi pierādījis. Saņēmis jautājumu par to, “Red Bull” vadītājs Kristians Horners pagaidām to nevēlas apstiprināt. “Es domāju, ka man jārīkojas kā Flavio Briatorem un jāsaka, ka neatbildēšu uz šo jautājumu,” viņš jokojot sacīja. “Redziet, Juki mūsu komandā vēl ir pavadījis maz laika. Viņš aizvien iekārtojas. Viņš ir spējis aizkļūt līdz trešajai kvalifikācijas kārtai, izcīnījis punktus, startējot no boksiem. Bijuši arī daži incidenti, bet vēl priekšā mums tāls ceļš ejams. Vēl mums ir daudz laika, lai izlemtu, ko darīt.”

Marko tikmēr piemin Niko Hilkenbergu un Oskaru Piastri kā labus kandidātus uz Verstapena komandas biedra vietu: “Mums nepieciešams stabils braucējs, kurš iet savu ceļu un necenšas pārspēt Maksu. Visi citi ir pieļāvuši šo kļūdu. Kad pieņēmām Peresu, bija sarunas arī ar Hilkenbergu. Bet tad Peress uzvarēja Bahreinas posmā. Piastri ļoti ātri mācās un ir dabiski labs analītiķis, bet vēl viņš nav Maksa līmenī.”