FOTO: Iemīļotā klasika un jaunas emocijas: Bridžita Džounsa atgriežas
foto: Publicitātes foto
Kino

FOTO: Iemīļotā klasika un jaunas emocijas: Bridžita Džounsa atgriežas

Reklāmas projekts
0

Kino vēsturē eksistē tikai pavisam nedaudz filmu, kurām bija pa spēkam pārrakstīt līdz šim esošos žanrus – “Zvaigžņu kari” radīja mūsdienu zinātnisko fantastiku, “Žokļi” kļuva par paraugu kases grāvējiem vasaras periodā, bet 2001. gadā Helēnas Fīldingas romāna “Bridžitas Džounsas dienasgrāmata” ekranizācija apgrieza kājām gaisā romantisko komēdiju definīciju kino pasaulē, kā arī pilnībā pārveidoja romantisko komēdiju galveno varoni – par tādu kļuva neapturama un pilnībā apburoša sieviete, kura klupdama un krizdama centās bruģēt savu ceļu uz mīlestību un laimi, tajā pašā laikā dienasgrāmatas lappusēs atklāti daloties ar piedzīvotajām veiksmēm un neveiksmēm.

FOTO: Iemīļotā klasika un jaunas emocijas: Bridžit...

Jaukā, mīļā un visu saprotošā Bridžita nevairījās no kokteiļiem un cigaretēm, taču nespēja rast sev vietu, kad viss nonāca līdz mīlestībai vai seksam (parasti, līdz abiem). Kļuvusi par jaunu un spožu zvaigzni pie popkultūras debesīm, Bridžita Džounsa ar saviem piedzīvojumiem ne tikai iekaroja skatītāju sirdis, bet arī to maciņus, jo finansiālā ziņā tā pārspēja daudzus jo daudzus 2001. gada vasaras hītus, kā arī sagādāja savas lomas atveidotājai Renē Zelvēgerei pirmo nomināciju “Oscar” balvai.

Studijas “Working Title” producenti Eriks Felners un Tims Bivens bija vērojuši katru soli Bridžitas dzīvē, piedaloties visu tai veltīto filmu tapšanas procesos. “Par cik filmas par Bridžitu Džounsu tika ierindotas romantisko komēdiju kategorijā, jau sākotnēji radās kļūdains pieņēmums par to, ka Bridžita izmisīgi centās atrast romantiku un mīlestību,” stāsta producenti, “Taču tas, ko galvenā varone visu laiku bija patiešām meklējusi, bija mīlestība pret sevi un sevis pieņemšana. Kā franšīzes veidotāji un tās patiesi fani, mēs visu laiku atradāmies viņai līdzās visos dzīves posmos – sākot no randiņiem un neveiksmi karjerā, līdz pat laulībai, bērnam un tagad arī – zaudējumam. Visu šo laiku Bridžita ir bijusi patiesa un atpazīstama pateicoties tam, ka Helēna Fīldinga un Renē Zelvēgere vienmēr ir pievērsušas uzmanību tam, kāda Bridžita ir dziļi savā būtībā. Mums visiem studijā “Working Title” bija tas gods būt viņām par ceļabiedriem šajā aizraujošajā piedzīvojumā.”

Kadri no filmas "Bridžita Džounsa: Kā traka pēc viņa"

Lai pārnestu uz lielajiem ekrāniem Bridžitas Džounsas dzīves jaunāko nodaļu, filmas veidotāji vēlējās pievērsties stāstā daudz skarbākām emocionālajām patiesībām, taču tajā pašā laikā saglabājot asprātīgu komēdiju, kuru mīl un grib redzēt skatītāji. Šāda uzdevuma veikšanai bija nepieciešams atbilstošs režisors, kurš vienlīdz labi darbojās gan drāmas, gan komēdijas lauciņā un prot šos abus žanrus apvienot. Par šādu režisoru tika izvēlēts Maikls Moriss, kurš divas reizes ir bijis nominēts prestižajai “Emmy” balvai par TV seriālu “Labāk zvaniet Solam” (“Better Call Saul”) un strādājis arī pie augstu novērtētiem seriāliem, tādiem kā “Kāršu nams” (“House of Cards”), “Radniecība” (“Bloodline”), “13 iemesli” (“13 Reasons Why”) un daudziem citiem. “Ļoti reti var atrast režisoru, kura īpašais talans ir vienlīdz komfortabli justies gan komēdijas, gan drāmas uzņemšanas laukumā un radīt vajadzīgo atmosfēru darbā iesaistītajiem aktieriem,” atzīstas producents Džo Volets, “Maikla Morisa mīlestība pret Bridžitu Džounsu un šo franšīzi bija ļoti jūtama un to var redzēt katrā filmas kadrā. Mums ir ļoti paveicies, ka tieši viņš strādāja pie šīs unikālās un tik ļoti atšķirīgās no citām filmām daļas.”

Tieši pati tikšanās ar Maiklu Morisu lika Renē Zelvēgerei teikt jāvārdu un piekrist vēlreiz kļūt par Bridžitu Džounsu. “Kad mēs satikāmies, Maikls bija ļoti godīgs pret mani,” stāsta aktrise, “Viņš ļoti tiecās notvert un pārnest uz lielā ekrāna to, kā cilvēki pārdzīvo dažādus savas dzīves momentus, cik patiesi tas notiek un kā tas ietekmē to realitāti, kurā viņi dzīvo.” Savukārt Maiklu pilnībā apbūra galvenās lomas atveidotāja. “Renē ir no tiem cilvēkiem, kuri ir paši par sevi”, stāsta režisors, “Viņa ir tik neaprakstāmi draudzīga un vienkārša un vienā mirklī sagraus jūsu priekšstatu par to, kādai ir jābūt Holivudas zvaigznei. Viņa ir spēlējusi visas manās mīļākajās filmās un viņai ir pa spēkam izdarīt visu – no komēdijas vai drāmas, līdz pat mūziklam. Tāpēc viņa ir tik lieliska Bridžitas Džounsas lomā.”

Pēc režisora vārdiem, viņa galvenās ambīcijas pamatā bija balstīties uz iepriekšējo filmu mantojumu un meistarību, taču tajā pašā laikā autentiski orientēties Bridžitas jaunās dzīves apstākļos, kur bēdas un cerība, zaudējums un humors tiek pašā neparastākajā veidā savīti kopā. “Kā to visu apvienot?” jautā filmas režisors Maikls Moriss, “Kā uzņemt filmu par Bridžitu Džounsu, bet tajā pašā laikā risināt problēmas un parādīt emocijas, kādas līdz šim šajā filmā nekad nav bijušas? Bridžita, tāpat kā jebkurš no mums, bieži vien ir spiesta pārvarēt kaut ko, kas liekas neiedomājams. Šī filma ir kā veltījums pieredzei, kuru mēs gūstam sastopoties savā dzīvē ar lietām, no kuram nekādi nevaram izvairīties un, kuras skar mūs visus.”

Filma "Bridžita Džounsa: Kā traka pēc viņa" kinoteātros no 14. februāra. Īpašie seansi - no 12. februāra.

Par filmu: Bridžita atkal ir viena. Pirms četriem gadiem Marks gāja bojā humānās palīdzības misijā Sudānā. Tagad viņa ir vientuļā māte 9 gadus vecajam Billijam un 4 gadus vecajai Meibelai. Iestrēgusi emocionālā nestabilitātē, viņa audzina bērnus ar uzticīgā drauga un bijušā mīļākā Daniela Klīvera (Hjū Grānts) palīdzību. Viņas urbānā ģimene – Šazera, Džūda un Toms, darba kolēģe Miranda, un viņas māte, un viņas ginekoloģe doktore Roulingsa (Oscar® ieguvēja Emma Tompsone) – viņi visi nemitīgi urda, lai Bridžita saņemas sākt jaunu ceļu dzīvē un mīlestībā. Bridžita atgriežas darbā un pat izmēģina iepazīšanās lietotnes, kur viņu drīz uzrunā sapņains un entuziasma pilns jauns vīrietis. Tagad, žonglējot starp darbu, mājām un romantiku, Bridžita cīnās ar ideālo māmiņu aizspriedumiem skolā, uztraucas par Billiju un iesaistās virknē neveiklu situāciju ar dēla pārlieku racionālo skolotāju (Oscar® nominants Čivetels Edžiofors).

Filmas pamatā – Helēnas Fīldingas bestsellers “Bridget Jones: Mad About the Boy”.